اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی تیم گل‌گهر سیرجان:

ماموریت ما اثبات توانمندی‌های تیم است / اشتباهات داوری به ضرر ما تمام شد

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان گفت: در حال حاضر ماموریت من و بازیکنانم اثبات توانمندی‌های تیم است.

ماموریت ما اثبات توانمندی‌های تیم است / اشتباهات داوری به ضرر ما تمام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، هافبک بازی‌ساز و کاپیتان سال‌های نه‌چندان دور گل‌گهر بالاخره و پس از چند سال حضور در کنار این تیم توانست تا از جایگاه و شأن مربیان بومی استان دفاع کند.

قاسم شهبا اکنون به عنوان مربی جوان و بومی استان سکان هدایت تیمی را بر عهده دارد که تنها یک نیم‌فصل با لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور فاصله دارد.

گل‌گهری‌ها اکنون با تیم دوم جدول اختلاف دو امتیازی دارند و اگر توانسته بودند با برتری برابر شهرداری یاسوج به کار خود در نیم‌فصل خاتمه دهند، اکنون با آسایش خاطر بیشتری به دنبال پیگیری مسابقات خود در دور برگشت بودند.

خبرگزاری فارس برای پیگیری آخرین وضعیت این تیم با قاسم شهبا سرمربی گل‌گهر گفت‌وگویی را انجام داده است.

فارس: در حالی که همه انتظار داشتند تا تیم صدر جدولی گل‌گهر مقابل تیم انتهای جدولی شهرداری یاسوج پیروز شود این مهم رخ نداد و در عین ناباوری سه امتیاز مهم دیدار خانگی خود را از دست دادید؟

لیگ دسته اول فوتبال ما فوق‌العاده فرسایشی است، علاوه بر این برخوردار نبودن زمین مسابقات از کیفیت و استانداردهای لازم موجب شده تا همه تیم‌ها به دنبال استفاده از حوادث فوتبال برای رسیدن به دروازه‌های یکدیگر باشند.

ما و مجموعه باشگاه تلاش زیادی کردیم تا زمین ورزشگاه گل‌گهر حداقل کیفیت‌های لازم را برای برگزاری بازی‌های تیم داشته باشد و تقریبا به این مهم رسیدیم، اما در دیدار برابر شهرداری یاسوج این تیم به شدت به دنبال رسیدن به دروازه ما بر روی حوادث و اتفاقات بود.

آنها پس از آنکه توانستند در دقیقه 18 از روی یک ضربه ایستگاهی دروازه ما را باز کنند، دیگر موقعیتی نداشتند و علاوه بر آن با بازی کند و کسل کننده بازی بازیکنان ما را نیز خراب کردند، حریف پس از گلزنی اصلا دروازه و نیمه زمین ما را ندید و با متمرکز کردن همه نیروهای خود در زمین خودش تنها به دنبال بازی بسته و تدافعی بود و در نهایت به خواسته خود رسید.

فارس: اما شما در خانه خود بازی می‌کردید و باید از ابزارهای میزبانی خود برای برتری در این مسابقه استفاده می‌کردید؟

همان‌گونه که گفتم در لیگ دسته اول فوتبال کشور تیم‌ها به دنبال نتیجه‌گیری هستند و همین نتیجه‌گرا شدن تاثیر منفی زیادی بر روند نتایج مسابقات گذاشته است.

اغلب تیم‌ها با یک بار رسیدن به دروازه حریف دیگر ارضا می‌شوند و با ارائه بازی تدافعی به دنبال کسب حداقل امتیاز هستند، در هر صورت کادر فنی، بازیکنان و حتی تماشاگران ما خیلی تلاش کردند تا گل‌گهر پیروز این مسابقه باشد، اما این اتفاق رخ نداد و ما در روزی که استحقاق باخت را نداشتیم، شکست خوردیم.

قصد ندارم، عملکرد تیم یاسوج و کادر فنی‌اش را تحت‌الشعاع بازی بسته این تیم قرار دهم، در فوتبال امروز بازی دفاعی نیز نوعی شیوه و سیستم برای برتری است و حریف نیز با توجه به جایگاهش در انتهای جدول به دنبال حفظ نتیجه بازی با اتخاذ این حربه بود.

فارس: اما از سیرجان اخباری رسید که داور این دیدار اشتباهات زیادی در قضاوتش داشته است در این زمینه چه صحبتی دارید؟

خیلی سعی کردم به داور و نحوه قضاوتش اعتراضی نکنم، اما اشتباهات تیم داوری در این دیدار واقعا به ضرر ما تمام شد.

تمام بازیکنان ما به جز دروازه‌بان در حملات تیم شرکت داشتند و داور و کمک‌های وی با اشتباه در به صدا درآوردن سوت و پرچم زدن خود همه گل سالم بازیکن ما را آفساید اعلام کردند و هم دو پنالتی ما را نادیده گرفتند.

در هر صورت ما به این اشتباهات عادت کرده‌ایم، اما از مسئولان سازمان لیگ و کمیته داوران می‌خواهم تا در دور برگشت رقابت‌ها و در بازی همه تیم‌ها از داورانی که اشتباهات کمتری داشته‌اند، استفاده کنند.

فارس: شما گفته بودید یک نفر به همراه تیم یاسوج در کنار زمین حضور داشت که اقدامات مشکوکی انجام می‌داد؟

من را وارد حاشیه نکنید و از من نخواهید که در مورد این مسئله به صراحت صحبت کنم، برخی مسائل در فوتبال ما رواج یافته و این‌گونه مسائل در لیگ دسته اول نیز بیشتر از لیگ برتر دیده شده است. هنگامی که تیم یاسوج وارد زمین شد، فردی را به همراه این تیم دیدیم که با در دست داشتن یک بطری محتوای داخل آن را که مشخص نبود چه چیز است در کنار زمین و جلوی دروازه‌ها می‌ریخت این اقدام این فرد منتسب به تیم یاسوج برای ما شبهه برانگیز بود.

فارس: تیمی با هزینه‌های نه‌چندان زیاد و حتی کمتر از عرف لیگ اما از یک شهرستان در صدر جدول لیگ فوتبال دسته اول کشور جای گرفته است؟

قبل از هر چیز باید این مسئله مهم را لطف خداوند بزرگ در حق خودم و اهالی ورزش استان و شهر سیرجان بدانم، یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت تیم در نیم‌فصل سادگی و تلاش همه عوامل مجموعه گل‌گهر است همه با اتحاد و همدلی به دنبال موفقیت تیم هستند و در این باشگاه هیچ‌کس به دنبال کوک کردن ساز خودش نیست.

در کنار این تلاش بازیکنان و پشتیبانی خوب شرکت و مدیرعامل باشگاه و اعضای کادر فنی موجب شده تا گل‌گهر در فصل جاری یکی از مدعیان صعود به دسته برتر باشد ضمن اینکه نباید از حمایت‌های بی‌دریغ اهالی سیرجان و هواداران تیم به آسانی گذشت.

فارس: هر موفقیتی با اتکا به ابزاری حاصل می‌شود شما برای موفقیت در دور برگشت چه فاکتورهایی را در نظر گرفته‌اید؟

بازیکنان ما در دور برگشت مسابقات در کانون توجهات قرار می‌گیرند و این مسئله کمی از نظر روحی و روانی آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در ادامه نیز توقعات از آنها افزایش می‌باید.

ما باید بیش از هر نکته‌ای بر لزوم اهمیت مسائل روحی و روانی در تیم خود تاکید کنیم، بازیکن ما باید بداند آنها نیمی از یک ماراتن را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و این یعنی آنها می‌توانند ماراتن بعدی را نیز با موفقیت سپری کنند.

در کنار این مسئله از مسئولان باشگاه تقاضاهایی کرده‌ایم از جمله اضافه کردن یک هافبک وسط با صلابت و یک مهاجم توانمند، قطعا با اضافه شدن این نفرات تیم ما تقویت می‌شود و در دور برگشت آماده دفاع از جایگاه خود در صدر جدول است.

فارس: فکر می‌کنید در نهایت با این تیم راهی لیگ برتر می‌شوید؟

هر کاری که بر اساس معیار و اصول خود انجام شود در نهایت با موفقیت خاتمه می‌باید در حال حاضر ماموریت من و بازیکنانم اثبات توانمندی‌های تیم است، من و بازیکنانم ماموریت داریم به همه اثبات کنیم فوتبال بازی نام‌ها، القاب و عناوین نیست.

اگر نظم و انضباط پایه هر کاری قرار گیرد، یقینا موفقیت را به دنبال دارد پس از چند سال حضور در لیگ یک و بازی گرفتن از بچه‌های یک شهرستان اکنون همه این بازیکنان و اعضای کادر فنی از اعتماد به‌نفس و توانایی خوبی بهره‌مند هستند و امیدوارم با کمک خداوند و همچنین حمایت مجموعه گل‌گهر و باشگاه بتوانیم برای فوتبال استان افتخارآفرین شویم.

فارس: اغلب بازیکنان گل‌گهر را نفرات بومی استان تشکیل می‌دهند؟

خیلی از بازیکنان ما از همین بچه‌های شهر سیرجان و شهرستان‌های استان هستند، از 11 بازیکن ثابت تیم شش نفر را بچه‌های خود استان شامل می‌شوند، بچه‌هایی که بیش از آنکه به دنبال حاشیه‌سازی و شهرت باشند به دنبال فوتبال و اثبات توانایی خود هستند.

...................................

گفت‌و‌گو از: عباس آقاملایی

...................................

انتهای پیام/8001/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول