اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی:

سمینار غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران در اراک برگزار می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از برگزاری سمینار غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران در اراک خبر داد.

سمینار غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران در اراک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، رضا ربیعی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز خیریه جامع شبانه‌روزی اراک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سمینار فردا با حضور پزشکان متخصص، عمومی و کارشناسان شنوایی سنج در اراک برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این سمینار با هدف ارتقاء آگاهی و اطلاعات و بازآموزی مجریان طرح غربالگری شنوایی و به منظور هم‌اندیشی با متخصصان و کارشناسان شنوایی و گفتار درمانی به منظور اجرای هر چه بهتر این طرح برگزار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان داشت: یکی از راه‌های ارتقاء سلامت عمومی جامعه و کاهش هزینه‌های بهداشتی و درمانی، غربالگری در دوره نوزادی است که از موارد مهم آن غربالگری شنوایی است.

وی عنوان کرد: برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله به‌هنگام شنوایی نوزادان و شیر خواران به منظور کشف مشکلات شنیداری و انجام مداخله زود هنگام طراحی شده و مشتمل بر سه بخش غربال، تشخیص و مداخله است که هر بخش باید به ترتیب تا یک ماهگی، سه ماهگی و شش ماهگی شیرخوار انجام شود.

ربیعی افزود: متأسفانه سن تشخیص ناشنوایی در کشور بین 2.5 تا 3 سالگی است و در این سن اقدامات طبی و توان‌بخشی نتایج چندان مثبتی به همراه ندارد و فرد دچار مشکلات زبانی و ارتباطی و به دنبال آن مشکلات تحصیلی، اجتماعی، روانی و شغلی، فرهنگی و اقتصادی شده و بالطبع بار سنگین اقتصادی و اجتماعی بر جامعه وارد می‌کند.

به گفته وی؛ در طرح غربالگری شنوایی نوزادان با استفاده از دستگاه‌های الکتروفیزیولوژیک، نوزادان متولد شده مورد غربالگری شنوایی قرار گرفته و کودکان دارای اختلالات شنوایی شناسایی و در صورت لزوم با اقدامات طبی و توان‌بخشی، تحت درمان و بازتوانی قرار می‌گیرند.

به گفته این مسئول؛ در یک سال اخیر طرح غربالگری شنوایی با هدف شناسایی کودکان مبتلا به ناراحتی‌های شنوایی به همت شبکه غربالگری، تشخیص و مداخله استان در هفت مرکز به اجرا گذاشته شد که 93 درصد از کودکان زیر یک سال زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در پایان متذکر شد: با اجرای این طرح 18 هزار و 539 کودک تحت معاینه شنوایی قرار گرفتند که از این تعداد 89 نفر دارای مشکل شنوایی، 15 نفر کم شنوایی متوسط، دو نفر کم شنوایی شدید و 12 نفر کم شنوایی داشتند.

انتهای پیام/87001/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول