اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دوگنبدان:

شهرداری‌ها ابزاری برای دریافت عوارض ندارند

شهردار دوگنبدان با اشاره به ساختار مالی ضعیف شهرداری‌‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری‌ها ابزاری برای اجبار پرداخت عوارض ندارند.

شهرداری‌ها ابزاری برای دریافت عوارض ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اردوان زینل‌زاده ظهر امروز در نشست مشترک شهرداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بخش زیادی از مشکلات مالی شهرداری‌ها به دلیل عدم پرداخت مطالبات شهرداری از سوی دستگاه‌های دولتی و مردم است.

شهردار دوگنبدان با اشاره به اینکه شهرداری‌ها ابزاری برای اعمال فشار برای دریافت عوارضات ندارند، تصریح کرد: در قانون آمده که شهرداری می‌تواند با ادارات خدمات‌رسان مانند آب و برق و گاز قرارداد ببندد و در صورت پرداخت نشدن عوارضات مربوط به شهرداری نسبت به قطع انشعابات دستگاه یا فرد بدهکار اقدام کند.

زینل‌زاده ادامه داد: شهرداری دوگنبدان در حال حاضر 8 میلیارد عوارض نوسازی مطالبه دارد که 6 میلیارد آن باید از شهروندان و 2 میلیارد نیز از ادارات دریافت شود.

شهردار دوگنبدان همچنین خاطرنشان کرد: بیش از 30 دستگاه دولتی در گچساران نسبت به پرداخت پروانه ساختمانی و بدهی خود در این زمینه به شهرداری دوگنبدان سر باز می‌زنند و در برخی موارد رفتارهای قلدرمآبانه از خود نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات مالی شهرداری‌ها ریشه در ساختار مالی ضعیف شهرداری‌ها دارد، ابراز داشت: تنها راه برون رفت از این مشکل تکیه شهرداری‌ها بر درآمد پایدار است.

زینل‌ِ‌ِزاده از آسیب‌پذیر بودن ساختار مالی شهرداری سخن گفت و افزود: صنوف باید مهم‌ترین منبع تامین کننده درآمد شهرداری‌ها باشند.

وی در پایان با بیان اینکه جلسات متعددی برای رفع مشکلات و اختلافات مالی شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی برگزار شده ابراز داشت: برای حل این معضل راهی جز کوتاه آمدن طرفین از مواضع خود وجود ندارد.

انتهای پیام/82008/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول