اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه‌آهن اراک:

سازگاری حمل و نقل ریلی با محیط زیست مزیت راه‌آهن است

مدیرکل راه‌آهن اراک گفت: سازگاری حمل و نقل ریلی با محیط زیست از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از راه‌آهن است.

سازگاری حمل و نقل ریلی با محیط زیست مزیت راه‌آهن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، جلال‌الدین کوکنار صبح امروز در مراسم تقدیر از زحمتکشان عرصه حمل و نقل ریلی اراک اظهار داشت: حمل و نقل ریلی یکی از شاخه‌های حمل و نقل است که از مزایای ارزشمندی برخوردار است که سرمایه‌گذاری کلان در این بخش را توجیه‌پذیر می‌کند.

وی سازگاری حمل و نقل ریلی با محیط زیست را یکی از مزایای آن دانست و افزود: تاثیرات فراوان بخش حمل و نقل بر ابعاد زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است و لذا انتخاب سیستم‌های حمل و نقلی که در تعامل مثبت با محیط زیست باشند باید در درجه بالای اولویت قرار گیرند، بر این اساس باید به کارگیری آن دسته از تکنولوژی‌های سخت افزاری و نرم افزاری که هر چه بیشتر بخش حمل و نقل را در این مسیر کمک می‌کند مورد توجه تصمیم‌سازان و مسئولان قرار گیرد.

مدیرکل راه‌آهن اراک تصریح کرد: میزان مصرف انرژی و شاخص‌های مربوطه یکی از متغیرهای با اهمیت در بررسی‌های صورت گرفته است که با توجه به طبقه‌‌بندی بخش حمل و نقل در چهار حوزه جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی دیده می‌شود که میزان تقاضا برای مصرف انرژی در حوزه جاده‌ای به مراتب بیش از سایر حوزه‌هاست به طوری که سهم حمل و نقل جاده‌ای در مصرف انرژی 93 درصد، حوزه هوایی 2.7 درصد و حوزه دریایی 3.7 درصد است و مابقی این سهم یعنی 0.6 درصد از آن بخش حمل و نقل ریلی است.

کوکنار افزود: طبق ارزیابی‌های به عمل آمده راه‌‌آهن صرفه‌های اقتصادی بسیاری از نظر مصرف انرژی و تولید آلاینده‌ها دارد، بر این اساس در این شرایط برای بهره‌گیری از این مزایا باید سهم بخش ریلی از بازار حمل و نقل به طور منطقی تعیین و تلاش شود تا این بخش جایگاه مناسب خود را در بازار به دست آورد.

مدیرکل راه‌آهن اراک تأکید کرد: قطعاً دولت، مجلس و بخش خصوصی با همکاری یکدیگر می‌توانند اهداف سند چشم‌انداز را در بخش حمل و نقل و به خصوص حمل و نقل ریلی محقق کنند.

انتهای پیام/87001/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول