اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد مسکن شهرستان زنجان:

50 درصد واحدهای مسکونی روستایی شهرستان زنجان مقاوم هستند

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان زنجان گفت: 50 درصد واحدهای مسکونی روستایی شهرستان زنجان مقاوم هستند.

50 درصد واحدهای مسکونی روستایی شهرستان زنجان مقاوم هستند

محمد‌رضا شکیبایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: مطابق برآورد صورت گرفته درصد بالایی از واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان و شهرستان زنجان مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی به طرح آمارگیری از واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان و شهرستان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح به صورت کشوری اجرایی شد و شهرستان زنجان نیز با توجه به دستورالعمل ابلاغی نسبت به آمارگیری از شاخصه‌های تعریف شده اقدام کرده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان زنجان با بیان اینکه این طرح در 20 آبان به اتمام رسیده است، افزود: در این طرح آمارگیری مناسبی از وضعیت موجود واحدهای مسکونی روستایی شهرستان زنجان احصاء شده است.

این مسئول این آمارگیری را برای انجام برنامه‌ریزی مهم دانست و تاکید کرد: برای حرکت رو به جلو باید نسبت به احصای آمار و وضعیت موجود اقدام کرد.

شکیبایی آمار را پایه و اساس برنامه‌ریزی عنوان کرد و یادآور شد:  با وجود آمار مستند می‌توان نسبت به برنامه‌‍ریزی مناسب و اجرای پروژه‌ها اقدام کرد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان زنجان با بیان اینکه در این آمار اطلاعات خوبی به دست آمده است، خاطرنشان کرد: در این آمار اطلاعات معابر روستایی، تراکم و سطح اشغال، شماره پلاک، نوع واحد مسکونی، ارزش مسکن، مشخصات اقتصادی آبادی و موضوعات اقتصادی و اجتماعی مد نظر قرار داشته است.

وی از مقاوم بودن 50 درصد از واحدهای مسکونی روستایی در شهرستان زنجان خبر داد و تاکید کرد: این مقدار در سطح استان نزدیک به 52 درصد است.

این مسئول با بیان اینکه 58 روستای شهرستان زنجان در طرح آمارگیری مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: از این 58 روستا 642 واحد مسکونی مورد مطالعه و آمارگیری قرار گرفته است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان زنجان توجه به مناطق روستایی را مهم دانست و تاکید کرد: برای جلوگیری از مهاجرت معکوس باید نسبت به توسعه روستاها توجه لازم صورت گیرد.

وی اقدامات صورت گرفته طی سال‌های اخیر برای توسعه روستاها را مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: اجرای مناسب طرح‌های هادی روستایی موجب توسعه بیش از پیش روستاها شده است.

انتهای پیام/73007/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول