اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر علمی بسیج دانشجویی فارس:

دانشجویان از کارهای پژوهشی غفلت نکنند

مدیر علمی، پژوهشی ناحیه بسیج دانشجویی فارس با تاکید بر انجام کارهای پژوهشی توسط دانشجویان گفت: به فرموده رهبری برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم، کارهای دقیق پژوهشی لازم است.

دانشجویان از کارهای پژوهشی غفلت نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آزاده جعفری صبح امروز در مراسمی که به مناسبت هفته پژوهش با حضور دانشجویان نخبه بسیجی شیراز در سازمان بسیج دانشجویی استان فارس برگزار شد، با گرامی‌داشت هفته پژوهش، این هفته را فرصتی برای نشان دادن دستاوردهای علمی، پژوهشی نخبگان علمی دانست و اظهار داشت: تحرک و نشاط علمی لازمه توسعه کشور است، از این رو ما در بسیج دانشجویی استان فارس فعالیت‌های مختلفی در قالب کانون‌ها، هسته‌های علمی و برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات گوناگون برای ایجاد تحرک و انگیزه در دانشجویان دنبال می‌کنیم تا استعدادهای بالقوه شناسایی و رقابتی سالم ایجاد شود.

وی تقویت بنیه علمی دانشجویان بسیجی، توانمندسازی آنان در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی و ارتقای تحصیلی و ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی را از جمله برنامه‌های مدیریت علمی سازمان بسیج دانشجویی فارس برشمرد و افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی در مقاطع و رشته‌های مختلف و فعال‌سازی هسته‌های علمی در دانشگاه‌ها از نظر کمی و کیفی و  ایجاد گروه‌های مطالعاتی مختلف از برنامه‌های دیگر بسیج دانشجویی در بحث علمی است.

مدیر علمی، پژوهشی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس برگزاری فعالیت‌های علمی، اردوها و بازدیدهای مختلف علمی، کلاس‌های آموزشی، مسابقات علمی، سمینارها و همایش‌ها و چاپ نشریات در موضوعات و رشته‌های مختلف علمی از جمله فعالیت‌های کانون‌های علمی پژوهشی بسیج دانشجویی عنوان و خاطرنشان کرد: ارتقای دانشجویان بسیجی به مقاطع بالاتر تحصیلی و تقویت بنیه علمی آنان از برنامه‌های ما در بسیج دانشجویی فارس است.

جعفری اضافه کرد: در راستای گسترش و نشر علم و دانش و ارتقای سطح علمی دانشجویان در گستره‌ای از زمینه‌های علمی اقدام به فعالیت می‌کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر انجام کارهای پژوهشی توسط دانشجویان بیان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم، کارهای دقیق پژوهشی لازم است و عنصر تحقیق و پژوهش در هر جا به صورت یک اصل در مجموعه کارها باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر مرکز تولید علم و پژوهش بسیج دانشجویی استان فارس از معرفی طرح‌های علمی، پژوهشی دانشجویان برای حمایت به مراجع ذی‌ربط خبر داد و تصریح کرد: بسیج دانشجویی در راستای رشد و توسعه علمی کشور نقش قابل توجهی را ایفا کرده است.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله کشور و اهمیت به آن گفت: برخورداری از دانش پیشرفته و توانا در تولید علم و فناوری، متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی یکی از ویژگی‌های جامعه ایرانی در افق این چشم‌انداز است، از این رو ما نیز در بسیج دانشجویی استان فارس به دنبال تحقق این امر هستیم.

وی با گرامیداشت شهادت آیت‌الله دکتر مفتح ضمن تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه، به راه‌های ارتقای وحدت میان حوزه و دانشگاه اشاره و اضافه کرد: فرهنگ‌سازی در این زمینه به عنوان راهکاری در دستور کار مسئولان قرار گیرد چراکه به‌یقین نتایج بسیار رضایت‌بخشی را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

مدیر علمی، پژوهشی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه نیازمند ورود صاحب‌نظران در عرصه وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه هستیم ادامه داد: حوزویان و دانشگاهیان با تعامل و ارتباط نزدیک به بحث و بررسی در موضوعات مختلف با یکدیگر بپردازند.

انتهای پیام/2448/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول