اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

بالا‌ بودن میزان معوقات بانکی موجب شده تا سیستم بانکی دچار مشکل شود

معاون برنامه‌ریزی اشتغال و توسعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبود منابع و بالا‌ بودن میزان معوقات بانکی موجب شده تا سیستم بانکی کهگیلویه و بویراحمد دچار مشکل شود.

بالا‌ بودن میزان معوقات بانکی موجب شده تا سیستم بانکی دچار مشکل شود

علی‌حسن نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: کمبود منابع و بالا‌ بودن میزان معوقات بانکی موجب شده تا سیستم بانکی کهگیلویه و بویراحمد دچار مشکل شود.

معاون برنامه‌ریزی اشتغال و توسعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد سیستم بانکی را تأثیر‌گذارترین عامل در رونق اقتصادی، تولید و ایجاد اشتغال دانست و گفت: در این زمینه شورای برنامه‌ریزی، شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری، کار گروه مربوطه و کمیته‌های زیر گروه و سیستم بانکی در پی راهکارهای مناسب جهت تبیین و تدوین طرحی برای تجهیز منابع بانکی و وصول معوقات هستند.

نوروزی، تشویق و بالا‌ بردن فرهنگ مشارکت مردم در پس‌اندازها هر چند ناچیز، فراهم کردن بستر لازم برای مشارکت در طرح‌های تعاونی تولیدی کوچک و بزرگ و سرمایه‌گذاری و پیگیری‌های لازم از طریق سیستم بانکی کشور برای تجهیز منابع را از برنامه‌های این حوزه برشمرد.

وی، شناسایی طرح‌های راکد، غیرفعال و مشکل‌دار و واگذاری برخی از آن‌ها به مدیریت جدید و وارد کردن به چرخه تولید را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد. 

این مسئول با بیان این‌که در کنار منابع بانکی، ظرفیت‌ها برای ورود به عرصه تولید باید شناسایی شوند، عنوان کرد: در این رابطه شناسایی زنجیره‌ها و خوشه‌های کسب و کار و فرصت‌های استان جهت سرمایه‌گذاری و گسترش مشاغل پشتیبان در برنامه کاری قرار گرفته است.

نوروزی خاطرنشان کرد: در راستای تقویت مشاغل خانگی کار شناسایی و رو آوری به سمت طرح‌های نو علمی و توجیه‌پذیر اقتصادی بر پایه ظرفیت‌های مناطق مختلف استان و شناسایی و مطالعاتی از طریق شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری در قالب این طرح قرار گرفته است.

 معاون برنامه‌ریزی اشتغال و توسعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: حوزه معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی، گردشگری و تمام بانک‌ها و همه دستگاه‌های اجرایی به نوعی درگیر مراحل مختلف تدوین طرح خوشه‌های کسب و کار هستند.

انتهای پیام/82009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول