اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی عنوان کرد

ارائه 174 مورد خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان امداد خراسان‌جنوبی

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌جنوبی گفت: طی 9 ماهه سال‌جاری تعداد 174 مورد خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان این نهاد ارائه شده است.

ارائه 174 مورد خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان امداد خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی، سید جواد رضوی اظهار داشت: خدمات ارائه شده در قالب مواردی چون مشاوره و بررسی پرونده، تنظیم اظهارنامه و دادخواست، تنظیم لایحه دفاعیه، حضور در جلسات دادرسی، صدور رأی و اجرای حکم همچنین اقدامات ثبتی و ملکی بوده است.

وی افزود: اداره حقوقی کمیته امداد امام خمینی استان در راستای ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی به مددجویان زیرپوشش خود، از ابتدای سال‌جاری کارگاه‌های آموزشی ویژه‌ای را برگزار کرده است.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی به حضور 50 خانواده در این کارگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: ارائه 100 ساعت مشاوره حضوری و تلفنی هم از دیگر برنامه‌های اداره حقوقی کمیته امداد امام خمینی استان طی 9 ماه گذشته بوده است.

رضوی تصریح کرد: مشکلات حاد حقوقی مددجویان در شهرستان‌های نهبندان، سرایان و فردوس تاکنون بررسی شده و پیگیری پرونده‌های مددجویان در سایر شهرستان‌ها تا پایان سال در دست اقدام است.

وی برگزاری همایش حقوقی"توانمند‌سازی حقوقی و معاضدت قضایی" با حضور معاون اول قوه قضائیه و معاون حقوقی و امور مجلس همچنین مدیر‌کل حقوقی و املاک کمیته امداد کشور را از دیگر برنامه‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: بر اساس اطلاعات ارائه شده در این همایش، طرح عدم توقیف مستمری خانواده‌های زیر پوشش در محاکم قضایی برای تصویب و عملیاتی شدن به زودی به صحن علنی مجلس می‌رود.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با اشاره به این نکته که مستمری کمیته امداد تنها کانال امرار معاش برخی از افراد جامعه است، اذعان داشت: این طرح به منظور حمایت از مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر به مجلس پیشنهاد شده است.

رضوی افزود: در شرایط فعلی، اگر مددجوی زیرپوشش در محاکم قضایی محکوم به پرداخت جریمه شود، کمیته امداد موظف است در پاسخ به نامه دادگستری مبنی بر اجرای حکم، نسبت به کسر مبالغ جریمه از مستمری مددجو اقدام کند.

وی اضافه کرد: از آن جایی که براساس قانون، کسر مبالغ جریمه از یارانه افراد زیر پوشش و اقشار آسیب‌پذیر مقدور نیست بنابراین برمبنای این پیشنهاد و درصورت تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، مستمری مددجویان هم مثل منزل در حد متعارف، وسیله نقلیه و ابزار کار از مستثنیات دین لحاظ شده، کسر از آن میسر نخواهد بود.

لازم به ذکر است پیشنهاد لحاظ مستمری مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و اقشار آسیب‌پذیر در شمار مستثنیات دین، به عنوان تبصره‌ای به ماده 505 کانون دادرسی مدنی الحاق می‌شود.

انتهای پیام/22482/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول