اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفرش:

توزیع شیر رایگان در مدارس تفرش تا پایان سال ادامه دارد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفرش گفت: طرح توزیع شیر رایگان در مدارس این شهرستان تا پایان سال جاری ادامه دارد.

توزیع شیر رایگان در مدارس تفرش تا پایان سال ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسن افشاری ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح توزیع شیر رایگان در مدارس، اظهار داشت: این طرح از آذرماه آغاز شده و تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح که دو بار در هفته انجام می‌شود دو هزار و 500 دانش‌آموز در سطح شهر تفرش و روستاها از شیر رایگان بهره‌مند می‌شوند.

افشاری با اشاره به جامعه هدف این طرح، ابراز داشت: 6 مدرسه در سطح اول متوسطه و هشت مدرسه در سطح ابتدایی و پنج مجتمع روستایی که شامل 58 روستا است، زیر پوشش این طرح قرار دارند.

مدیر آموزش و پرورش تفرش تصریح کرد: پاکت‌های شیر تا پایان سال جاری در 24 نوبت بین دانش‌آموزان توزیع می‌گردد.

وی با اشاره به اهداف توزیع شیر در مدارس خاطر نشان کرد: هدف از اجرای طرح توزیع شیر رایگان در مدارس کاهش سوء تغذیه و فقر غذایی، افزایش سلامت و رشد جامعه، افزایش توان فیزیکی و فکری دانش‌آموزان، افزایش بهداشت و کاهش هزینه‌های درمان، اصلاح الگوی مصرف شیر و لبنیات و نهادینه شدن فرهنگ مصرف شیر در جامعه است.

در این بازدید کارشناس بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش نیز با اشاره به خواص شیر در جلوگیری از پوکی استخوان و تقویت بدن، گفت: شیرها علاوه بر داشتن مغذی‌ها، حاوی ریزمغذی‌ها به ویژه ویتامین و کلسیم هستند که در رشد بدن تاثیر مستقیم دارند.

ساعده عسگری افزود: پتاسیم و سدیم در رشد بافت‌های بدن تأثیر بسزایی دارند و املاح موجود در شیر سبب افزایش فسفر و تنظیم واکنش‌های شیمیایی بدن می‌شود.

انتهای پیام/87012/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول