اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان:

دومین مجموعه کتاب‌های اهل سنت در کتابخانه‌های عمومی کردستان توزیع شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از خریداری و توزیع دومین مجموعه کتاب‌های اهل سنت در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

دومین مجموعه کتاب‌های اهل سنت در کتابخانه‌های عمومی کردستان توزیع شد

اسماعیل احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: این مجموعه کتاب از ناشران کتاب‌های اهل سنت در کشور خریداری شده و هم اکنون در کتابخانه‌ها در دسترس عمومی قرار دارد.

وی با بیان اینکه مجموعه کتاب‌های خریداری شده در 15 عنوان متنوع است، اظهار داشت: کتاب‌های مذکور مربوط به انتشاراتی‌هایی از جمله شیخ‌الاسلام احمد جام، حافظ ابرو، کردستان، احسان، رایحه عترت، پرتو بیان، توکلی و تافگه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان عنوان کرد: آیین زندگی، گنج‌نامه خواجه عبدالله انصاری، خانه‌ای براساس تقوا، راهنمای حج و مفرده، آداب زندگی زناشویی در پرتو قرآن و سنت، تصویری جامع از ازدواج در اسلام و علی (ع) از دیدگاه اهل سنت برخی از عناوین کتاب‌های مذکور است که در کتابخانه‌ها توزیع شده است.

احمدی بیان کرد: همچنین در این مجموعه، کتاب‌های دیگری با عناوین روش نماز بانوان، هزار و یک نکته طلایی، ترتیل قرآن با تجوید آسان، چشم‌چرانی و علاج آن در پرتو شریعت، آیین زندگی در پرتو کتاب و سنت، خرده مینا و طلاق خانمانسوز وجود دارد.  

وی تصریح کرد: از خرداد ماه سال جاری تاکنون این دومین بار است که کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اقدام به خرید کتاب از ناشران کتاب‌های اهل سنت کرده است.

احمدی توجه به نیازهای مخاطبان را از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی ذکر کرد و افزود: این اقدام سبب حضور بیشتر عموم در کتابخانه‌های عمومی و همچنین ارتقای شاخص سرانه مطالعه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بیان کرد: مخاطب‌محوری و نیازسنجی در کتابخانه‌های عمومی امری ضروری است که در برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به آن توجه ویژه‌ای می‌شود.

احمدی حمایت از ناشران بومی را از اولویت‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان ذکر کرد و گفت: این نهاد فرهنگی آمادگی دارد تا به شیوه‌های مختلف از نویسندگان و ناشران بومی حمایت کند.

وی بیان کرد: خریداری کتاب از ناشران بومی و توزیع کتاب‌ها با توجه به ویژگی‌های آنها در کتابخانه‌های عمومی یکی از اقدامات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی در این راستاست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان عنوان کرد: حمایت از نویسندگان بومی و توزیع آثار آنها در ایستگاه‌های مطالعه یکی دیگر از اقدامات جدیدی است که کتابخانه‌های عمومی در صدد اجرای آن است.

وی در پایان اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان نهادی عمومی و غیر دولتی نیازمند حمایت است و مردم و مسئولان باید از این نهاد که در راستای توسعه کشور گام برمی دارد پشتیبانی کنند.

انتهای پیام/79002/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول