اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

ارائه راهکارهای مقابله با سرمازدگی محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: جهاد کشاورزی آذربایجان غربی راهکار‌های مقابله با سرمازدگی محصولات کشاورزی را ارائه داد.

ارائه راهکارهای مقابله با سرمازدگی محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی

سید علی مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کشاورزی نیز مانند سایر بخش‌های اقتصادی بخش مهم برای کسب درآمد است اما تنها چیزی که بخش کشاورزی را از دیگر بخش‌ها جدا می‌کند وجود مخاطرات طبیعی است.

وی افزود: حوادث طبیعی از قبیل سرما‌زدگی، تگرگ و بارش سالانه خسارت‌های جبران ناپذیری به کشاورزان وارد می‌سازد که این خسارت در درآمد کشاورزان و نوسانات قیمتی نیز تاثیر می‌گذارد.

مختاری تصریح کرد: سوء مدیریت و یا عوامل خارج از مدیریت بشری از جمله مواردی هستند که سبب آسیب زدن به محصولات کشاورزی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: سرمازدگی و یخبندان از عوامل طبیعی است که خارج از کنترل بشری است و سالانه خسارت‌های جبران‌ ناپذیری به محصولات کشاورزی وارد می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی در خصوص کاهش اثرات بلایای طبیعی برنامه‌های شاخصی در دست اقدام دارد.

وی افزود: زراعت و کشت مستقیم، زراعت حفاظتی، استقرار سامانه‌های ضد تگرگ در شهرستان‌ها و ایجاد تونل‌های باد در باغات، بخش دیگری از راهکارهای ارائه شده است.

مختاری با بیان رفع مشکلات کشاورزی در آذربایجان غربی اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی با اعمال سیاست‌های حمایتی از بخش کشاورزی در نظر دارد در راستای رفع مشکلات کشاورزی و مقابله با خسارت‌های ناشی از برودت هوا گام بردارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امیدواریم با پیشگیری به موقع و اعمال سیاست‌های مناسب در مواجهه با پدیده‌های جوی بتوانیم از خسارت وارده بر محصولات کشاورزی و به پیرو آن، اقتصاد استان بکاهیم.

انتهای پیام/61007/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول