اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز هفته وحدت

امام جمعه اهل سنت شیراز میهمان شورای این شهر شد

همزمان با آغاز هفته وحدت امام جمعه اهل سنت شیراز در شورای اسلامی این شهر حضور پیدا کرد.

امام جمعه اهل سنت شیراز میهمان شورای این شهر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شیخ عبدالوهاب خواجوی عصر امروز در بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: امت اسلام اهل میانه و اعتدال است و میانه بودن امت اسلام چه به لحاظ روایای دینی و چه از نظر جغرافیایی و قرار گرفتن بین ادیان یهود و نصاری، آشکار است.

وی افزود: منظور از میانه بودن، وجود تعادل و اعتدال در قوانین، عقیده و رفتار است و اینکه در شئون مختلف زندگی اعم از معنویت، دینداری، دنیا، زیست خانوادگی و اجتماعی، توافق و تعادل برقرار باشد.

شیخ خواجوی با تاکید بر اینکه اسلام دنیا و آخرت را توامان تامین می‌کند، ادامه داد: در برخی مکتب‌های الحادی مالکیت لغو شد در حالی که شریعت اسلام مالکیت را شرعی، قانونی و قابل احترام می‌داند اما برای بهره بردن از دنیا قواعدی مبتنی بر زندگی اخروی در نظر می‌گیرد و از این نظر با نظام سرمایه‌داری که چشم را بر هر گونه قاعده اخلاقی و حلال و حرام بسته است نیز تفاوت پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از ثمرات میانه‌روی در اسلام این است که در روز قیامت امت اسلام در پیش همگان قرار می‌گیرد.

امام جمعه اهل سنت شیراز بیان کرد: از زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید امت اسلام در تمام جهان بیدار و هوشیار شدند و در بحث امنیت نیز امنیتی که امروز در جمهوری اسلامی وجود دارد در هیچ کجای دنیا نیست.

شیخ خواجوی گفت: امروز با توجه به وحدت و امنیت موجود، شیعه و سنی در تمام کشور و به ویژه شهر شیراز در کنار یکدیگر به خوبی زندگی می‌کنند و حتی بین آنها ازدواج و مراوده خانوادگی وجود دارد.

به گزارش فارس، دوازدهم ربیع‌الاول نزد اهل سنت و هفدهم ربیع‌الاول نزد شیعیان سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص) تلقی می‌شود و از این رو هفته مابین این دو روز برای وحدت بین شیعه و سنی توسط رهبر معظم انقلاب هفته وحدت نامگذاری شد.

انتهای پیام/2448/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول