اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد

رشد 30 درصدی درآمد ماده 100 شهرداری در بودجه سال آینده

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بودجه سال آینده شهرداری اصفهان 34 میلیارد تومان به عنوان درآمد ماده 100 پیش‌بینی شده است و به دنبال این موضوع درآمد ماده 100 شهرداری در بودجه سال آینده 30 درصد رشد پیدا می‌کند.

رشد 30 درصدی درآمد ماده 100 شهرداری در بودجه سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فتح‌الله معین پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه امروز جزو روز‌هایی است که اصفهان در وضعیت آلایندگی قرار دارد، اظهار کرد: وضعیت آلودگی هوا و شرایط نا‌مساعد محیط زیست سبب ایجاد مخاطرات بسیاری برای زندگی مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین آلایندگی‌های جوی سلامتی نسل فعلی و نسل آینده را به مخاطره می‌اندازد، اضافه کرد: تمام مسئولان و مدیران باید در راستای اصلاح و بهبود وضعیت محیط زیست در اصفهان تلاش کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، شهرداری را متولی رسیدگی به امور شهری دانست و تصریح کرد: شهرداری در زمان تهیه لایحه بودجه به موضوع محیط زیست توجه ویژه داشته باشد و بودجه‌های لازم را به مباحث زیست محیطی اختصاص بدهد.

وی با تاکید بر اینکه بودجه امسال شهرداری بر مبنای یک‌هزار و 300 میلیارد تومان نقدی و 311 میلیارد تومان بودجه غیر‌نقدی و 200 میلیارد تومان نیز به صورت وام و فروش اموال تهیه شده است، ادامه داد: بیشترین میزان درآمد‌های نقدی با 839 میلیارد تومان مربوط به عوارض بر ساختمان‌ها و اراضی است که امسال این بودجه نسبت به سال گذشته 77 درصد رشد داشته است.

معین با اشاره به پیش‌بینی 220 میلیارد تومان به عنوان مالیات بر ارزش افزوده در بودجه سال آتی شهرداری اصفهان تاکید کرد: میزان اعتبار پیش‌بینی شده در این زمینه در بودجه سال آتی شهرداری اصفهان نسبت به سال گذشته 72 درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آتی شهرداری اصفهان 39 میلیارد تومان به عنوان درآمد حذف پارکینگ پیش‌بینی شده و در این زمینه نسبت به سال گذشته با رشد 77 درصدی مواجه هستیم، افزود: در بودجه سال آتی شهرداری اصفهان 34 میلیارد تومان به عنوان درآمد ماده 100 پیش‌بینی شده است و به دنبال این موضوع درآمد ماده 100 شهرداری در بودجه سال آتی 30 درصد رشد پیدا می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پیش‌بینی 135 میلیارد تومان به عنوان درآمد ناشی از فروش اموال شهرداری گفت: سال آتی درآمد شهرداری در این زمینه نسبت به سال گذشته رشد 55 درصدی دارد.

وی با اشاره به پایین بودن میزان بودجه اختصاص داده شده به توسعه فضای سبز در اصفهان اظهار کرد: در سال 1357 و در سال‌های ابتدای انقلاب اسلامی ایران میزان سرانه فضای سبز در اصفهان بیش از 200 مترمربع بوده و اصفهان یکی از سالم‌ترین شهر‌های ایران از نظر محیط زیست بوده است.

معین توسعه حمل و نقل عمومی را یکی از راهکار‌های رسیدگی به وضعیت زیست محیطی دانست و ادامه داد: در بودجه سال آتی شهرداری اصفهان پس از سال‌ها 200 میلیارد تومان به مترو اختصاص داده شده که 20 درصد از این بودجه نقدی و 80 درصد آن غیر‌نقدی است.

وی با تاکید بر اینکه در بودجه سال آتی شهرداری اصفهان بیش از 15 میلیارد تومان برای افزایش سرانه فضای سبز در 15 منطقه اصفهان اختصاص داده شده است، تصریح کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز در اصفهان براساس رشد جمعیت افزایش پیدا نمی‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان به پیش‌بینی 190 میلیارد تومان اعتبار به صورت نقدی و غیر‌نقدی برای احداث مرکز همایش‌های بین‌المللی در بودجه سال آتی شهرداری اشاره کرد و افزود: همچنین در بودجه سال آتی شهرداری 100 میلیارد تومان برای اجرای ادامه پروژه میدان امام علی (ع) پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/63004/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول