اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/۳۳

رفع تهدیدات امنیتی از ۲۴ مرکز رأی‎دهی در افغانستان

سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که تهدیدات امنیتی ۲۴ مرکز رأی‎دهی دیگر به تازگی رفع شده و این مراکز در روز رأی‎دهی فعال خواهد بود.

رفع تهدیدات امنیتی از ۲۴ مرکز رأی‎دهی در افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «صدیق صدیقی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان در یک نشست خبری در کابل گفت: از مجموع 414 مرکز رأی‎دهی که در گزارش پیشین وزارت کشور تعطیل و غیرفعال اعلام شده بود، تهدیدات امنیتی 24 مرکز به تازگی رفع شده و این مراکز در روز انتخابات باز خواهند بود.

به گفته صدیقی از 24 مرکز یادشده 19 مرکز در ولایت «غور»، 2 مرکز در ولایت «بدخشان» و 3 مرکز آن در ولایت «کاپیسا» افغانستان قرار دارند.

صدیقی در ادامه افزود: نیروهای امنیتی افغانستان، به قیمت جان خود حاضرند، برای ایجاد شفافیت در روند انتخابات و فعال بودن مراکز رأی‎دهی بیشتر، تلاش و نقش‎آفرینی کنند و به همین منظور، طی هفته گذشته، جهت پاکسازی مناطق مختلف از وجود مخالفان دولت، 92 عملیات را آغاز کردند که در نتیجه 85 تن از مخالفان کشته و 76 تن آنان دستگیر شدند.

صدیقی تصریح کرد: در 4 منطقه ولایت «ننگرهار»، عملیات‎های پاکسازی ادامه دارد که تنها در منطقه مانند «بتی کوت»، صبح روز گذشته 13 مخالف مسلح کشته شده و تلاش برای پاکسازی مناطق باقی‎مانده ادامه دارد.

نیروهای امنیتی افغان در تأمین امنیت گردهمایی‎های انتخاباتی هفته گذشته موفق بوده‎اند

سخنگوی وزارت کشور افغانستان با اشاره به جریان مبارزات انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در مدت 2 هفته گذشته اظهار داشت که پلیس این کشور، امنیت ده‎ها گردهمایی انتخاباتی را در ولایت‎های «هلمند»، «هرات»، «غزنی» و برخی از ولایت‎های دیگر تأمین کرده و تاکنون در این گردهمایی‌ها به هیچ فردی آسیب نرسیده است.

اطمینان وزارت کشور افغانستان از ضعف و زمین‎گیرشدن طالبان

به گفته صدیقی، وزارت کشور افغانستان ارزیابی دقیقی از توانایی تحرکات نظامی طالبان داشته و اطمینان حاصل کرده که این گروه در برابر نیروهای امنیتی این کشور ضعیف و زمین‎گیر شده است و نمی‎تواند امنیت انتخابات را به چالش بکشد.

وزارت کشور افغانستان نسبت به تأمین مشروعیت و فراگیر بودن انتخابات حساسیت لازم دارد

صدیقی از توجه و حساسیت وزارت کشور نسبت به مشروعیت انتخابات یاد کرد و از آمادگی و توانایی این وزارت در تأمین امنیت انتخابات اطمینان داد.

این در حالی است که 3 منطقه در 3 ولایت افغانستان به دست طالبان اداره می‎شود، منطقه «خاک افغان» در ولایت «ارزگان»، منطقه «بغران» در ولایت «هلمند» و منطقه «ناوه» در ولایت «غزنی» در دست طالبان هستند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول