اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

71/ گلستان نگارستان ایران، بهشت مسافران نوروزی

کاهش 40 درصدی کشته‌‌های تصادفات نوروزی در گلستان

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان از کاهش 40 درصدی کشته‌ها‌ در تصادفات نوروزی در جاده‌های استان گلستان خبر داد.

کاهش 40 درصدی کشته‌‌های تصادفات نوروزی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌اکبر جاویدان ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح نوروزی انتظامی گلستان از تاریخ 25 اسفندماه سال گذشته آغاز شد که در مدت گذشته با تمهیدات ویژه‌ای که پلیس راه استان در خصوص کنترل تخلفات رانندگی و برخورد با متخلفان حادثه‌ساز انجام شد، تاکنون بیش از 24 هزار مورد اعمال قانون صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این مدت 456 دستگاه خودرو و 238 دستگاه موتورسیکلت توقیف شده است.

جاویدان با بیان اینکه در مدت طرح نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد کاهش تصادفات فوتی را شاهد بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: در این مدت 40 درصد کاهش کشته‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشته‌ایم.

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان بیان کرد: تصادفات جرحی در سطح جاده‌های استان در مدت مذکور 48 درصد کاهش داشته و تعداد مجروحان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 53 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه وضعیت جوی در این روزها در استان‌های مختلف کشور به‌خصوص استان‌های شمالی کشور شاهد بارش باران و برف است، نیاز است رانندگان دقت نظر بیشتری را در خصوص رانندگی در جاده‌ها داشته باشند.

جاویدان تاکید کرد: تمامی نکاتی که از سوی پلیس اعلام می‌شود و یا جدیت و قاطعیت پلیس در حوزه اعمال قانون و برخورد با متخلفان برای ایجاد نظم، آرامش و ایجاد خاطره خوش همراه سلامتی آحاد جامعه است و در حوزه تلفات جاده‌ای حتی وجود یک زخمی و یک کشته نیز بسیار زیاد است.

وی تاکید کرد: توجه به علائم در طول مسیر جاده‌ها بهترین راهنما برای رانندگان است تا سفری ایمن همراه با رعایت قانون و مقررات را داشته باشند.

کاهش 18 درصدی تلفات جاده‎ای در گلستان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان در این خصوص گفت: تلفات ناشی از تصادفات جاده‎ای در استان گلستان 18 درصد کاهش یافته است.

مهدی میقانی با بیان اینکه این نرخ تصادفات جاده‎ای در کشور شش درصد است، افزود: نرخ کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‎ای استان به نسبت نرخ کشوری سه برابر است که نشان از موفقیت استان در این راستا دارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان ادامه داد: از مهمترین عواملی که این نرخ را کاهش داده است استفاده از اطلاعات دوربین‎های کنترل سرعت ثابت هوشمند و سامانه‎های برخط توسط پلیس راهور نیروی انتظامی است.

وی در پایان ابراز داشت: این دوربین‎ها با ثبت و محاسبه سرعت لحظه‎ای و متوسط هر خودرو به پلیس راهور کمک می‎کنند.

انتهای پیام/83004/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول