اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

گزارش فارس از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

رقابت سخت شرکت‌کنندگان حفظ/ مسابقات قرآن تجلی وحدت مسلمانان

سومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با رقابت شرکت‌کنندگان رشته‌های تلاوت و حفظ در مرحله نیمه‌نهایی آغاز شد و مسئول کمیته فنی مسابقات از کسب نمره ۱۰۰ توسط ۷ نفر از شرکت‌کنندگان رشته حفظ در مرحله اول خبر داد.

رقابت سخت شرکت‌کنندگان حفظ/ مسابقات قرآن تجلی وحدت مسلمانان

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس سومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با تلاوت «مسعود نیک‌دستی» قاری بین‌المللی قرآن کریم آغاز شد و شرکت‌کنندگان رشته‌های تلاوت و حفظ رقابت خود را در مرحله‌ نیمه نهایی آغاز کردند. البته مرحله اول رشته حفظ در یکی از سالن‌های جنبی مسابقات برگزار شده بود.

نشست خبری مسئول کمیته فنی مسابقات با حضور «سیدمسعود میریان» بعد از ظهر دیروز برگزار شد و وی از رقابت سخت شرکت‌کنندگان رشته حفظ خبر داد و گفت: در مرحله اول رشته حفظ هفت نفر از شرکت‌کنندگان موفق به کسب نمره 100 شدند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا رقابت شرکت‌کنندگان حفظ در مرحله اول در صحن اصلی برگزار نشد پاسخ داد: این مرحله بسیار طولانی است و شاید برای مردم خسته کننده باشد.

استقبال عموم مردم از مسابقات مانند روز‌های گذشته بود به این صورت که با وجود جمعیت زیاد در فضای بیرون، در سالن اصلی باز‌هم صندلی‌های خالی دیده می‌شد. استقبال مردم از نمایشگاه و کلاس‌های آموزشی نشان از جذابیت این برنامه‌ها برای مردم دارد، البته علاقه‌مندان در صحن مسابقات هم حضور می‌یابند اما به دلیل طولانی بودن زمان مسابقات دقایقی در سالن می‌نشینند و به منظور تنوع سری هم به نمایشگاه و کلاس‌های آموزشی می‌زنند.

از دیگر نکات جالب این روز عکس‌های یادگاری عموم مردم با شرکت‌کنندگان مسابقات است که با نژاد‌ها و رنگ‌های مختلف در مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی شرکت کرده‌اند و مردم میهمان‌نواز ایران اسلامی با وجود تفاوت در گویش با اشاره و حرکات دست با متسابقان خوش و بش می‌کردند و شرکت‌کنندگان خارجی هم به گرمی با آنان عکس یادگاری می‌گرفتند.

بانگ الله اکبر اذان مغرب گویا محشری در سالن مسابقات به‌پا کرده بود و زن و مرد دسته دسته برای ادای فریضه مغرب به سوی نماز‌خانه می‌رفتند. در همین هنگام صحنه برپایی نماز جماعت داوران شیعه و سنی  مسابقات نظرم را به خود جلب کرد و با دیدن این صحنه به یاد آوردم قرآن کریم و مسابقات آن تجلی وحدت مسلمانان است.

اجرای تلاوت قرآن کریم توسط «احمد ابوالقاسمی» و ابتهال «محمد‌رضا پور‌زرگری» در هنگام اذان مغرب از برنامه‌های جانبی سومین روز مسابقات بود و رقابت‌ها در روز سوم با تلاوت «سید‌جواد حسینی» به پایان رسید.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول