اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

تا پایان سال جاری

سازمان دارالقرآن نقش استان‌ها را در توسعه فرهنگ قرآنی مشخص می‌کند

رئیس سازمان دارالقرآن از تدوین سند راهبردی استان‌ها متناسب با افق 1404 این سازمان خبر داد و گفت: اصلی‌ترین هدف ما از این اقدام توسعه تربیت قرآنی در استان‌های مختلف کشور و هماهنگی بیشتر آنها در ترویج فرهنگ قرآنی است.

سازمان دارالقرآن نقش استان‌ها را در توسعه فرهنگ قرآنی مشخص می‌کند

«مهدی قره‌شیخلو» رئیس سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به تدوین سند راهبردی این سازمان در افق 1404، اظهار داشت: این سند در سال 1390 تدوین و توسط حجت‌الاسلام «سیدمهدی خاموشی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به سازمان دارالقرآن ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه در این سند مأموریت‌هایی همچون تبلور عینی تربیت قرآنی در تمامی طرح‌ها، تعامل با دستگاه‌های حاکمیت و تشکل‌های مردمی، برخورداری از سرمایه‌های انسانی، متخصص و شاخص و کارآمد در فعالیت‌های قرآنی کشور و همچنین برخورداری از شبکه تشکیلاتی مردمی تحت نظارت در اقصی نقاط کشور بر عهده سازمان دارالقرآن قرار گرفته است، گفت: ایجاد نظام جامع تثبیت شده برای برنامه‌های مختلف در حوزه‌های قرآن و پایه‌گذاری مؤسسه و انجمن نخبگان قرآن در مراکز استان‌ها از دیگر اهداف تعیین شده در سند راهبردی در افق 1404 سازمان است و در مرحله دوم از بررسی سند راهبردی نیز قرار است متناسب با فرهنگ، ظرفیت و استعدادهای هر استان سند راهبردی استان‌ها را نیز تدوین و ابلاغ کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تدوین سند راهبردی استان‌ها، گفت: در استان‌های مختلف کشور ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که در صورت بهره‌گیری صحیح از آنها می‌توانیم به جایگاه خوبی برسیم و بر همین اساس ما نقش هر استان در ارتقای فعالیت‌های قرآنی و اهدافی را که هر استان باید در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی دنبال کند در این سند خواهیم آورد تا استان‌ها به صورت جزیره‌ای عمل نکنند.

رئیس سازمان دارالقرآن از تدوین سند راهبردی استان‌ها تا پایان امسال خبر داد و افزود: در صورت تأمین بودجه و شاخص‌های مورد نیاز این سند تا پایان سال تدوین و در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد؛ البته با توجه به گستردگی استان‌ها و ظرفیت‌های آنها ممکن است این روند تا اوایل سال آینده نیز به طول انجامد.

وی اصلی‌ترین هدف تدوین سند راهبردی استان‌ها را توسعه تربیت قرآنی و ارتقای فعالیت‌ها در این زمینه عنوان کرد و گفت: تمامی برنامه‌های ما به منظور رشد فعالیت‌های قرآنی و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در استان‌ها پیگیری می‌شود.

قره‌شیخلو با بیان اینکه سیستم آموزش قرآن در کشور نیازمند تحول است، ادامه داد: برای تهیه سند راهبردی استان‌ها فعالیت‌ها آسیب‌شناسی خواهد شد و ممکن است مسئولان آموزشی به این نتیجه برسند که باید در سیستم آموزش قرآن بازنگری یا با اصلاحاتی اندک همین روند دنبال شود.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول