اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

عزیزی در گفت‌وگو با فارس:

نحوه بهره‌مندی مرمت‌کاران کتابخانه ملی از قانون سختی کار در حال پیگیری است

معاون اسناد ملی ایران گفت: رئیس کتابخانه ملی ایران به جد به دنبال پیگیری بهره‌مندی مرمت‌کاران این کتابخانه از قانون سختی کار در نهاد ریاست جمهوری است.

نحوه بهره‌مندی مرمت‌کاران کتابخانه ملی از قانون سختی کار در حال پیگیری است

غلامرضا عزیزی، معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه از چند سال گذشته بهره‌مندی مرمت‌کاران این کتابخانه از قانون سختی کار در حال پیگیری است، چرا تاکنون به نتیجه نرسیده است، بیان داشت: سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کتابخانه ملی ایران به جد به دنبال این موضوع است به گونه‌ای که در اوایل امسال نامه‌ای در این رابطه به نهاد ریاست جمهوری نوشت.

وی اضافه کرد: رئیس کتابخانه ملی با آقای نوبخت و دوستان معاونت‌های مختلف نهاد ریاست جمهوری درباره نحوه بهره‌مندی مرمت‌کاران کتابخانه از قانون سختی کار صحبت کرده است اما باید گفت که این  موضوع تنها به کتابخانه ملی مربوط نمی‌شود بلکه در کشور برای مشمول‌شدگان به قانون سختی کار بندهایی وجود دارد که باید نیروهای این بخش هم شامل آن موارد باشند.

به گفته عزیزی، برخی از همکاران ما در مخازنی کار می‌کنند که اصلاً نور در آنجا وجود ندارد و برای همکاران ما ایمن نیست و از اینکه برخی از کارمندان بخش مرمت و سند دچار بیماری‌های جسمی شده‌اند، به خوبی مطلع هستیم اما در حال حاضر تنها توانستیم که کار را به صورت چرخشی یا همان دوره‌ای کرده تا این عزیزان بیشتر از این دچار ناراحتی جسمی نشوند.

بر اساس این گزارش، اکثر کارمندانی که در بخش مرمت آثار به انجام فعالیت می‌پردازند با مواد شیمیایی در تماس هستند که بهتر است مسئولان برای بهره‌مند شدن کارمندان آزمایشگاه‌های بیولوژی و مرمت کتاب و نسخ خطی از حق و حقوق مشاغل سخت نسبت به این امر برنامه‌ریزی و برنامه‌هایی را ارائه دهند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول