اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ و تمدن اسلامی

33 سال پیش در چنین روزی

از جنایات آمریکا به سادگی بگذرید فرصت ها از دست می رود

آیت الله منتظری: اگر مسلمانان از جریانات منطقه و توطئه هاییی که توسط دشمنان اسلام و مسلمین در راس آن آمریکا و صهیونیسم اشغالگر در حال اجرا است به سادگی و با بی تفاوتی بگذرند به زودی فرصت ها از دست می رود و به نهضت جهانی اسلام ضربه سنگینی وارد می شود.

از جنایات آمریکا به سادگی بگذرید فرصت ها از دست می رود

رخدادهای 15 آذر 1361

چکیده

  • مراسم بزرگداشت اربعین سالار شهیدان صبح امروز زیر بارش شدید برف با شرکت انبوه امت همیشه در صحنه در میدان شهدای تهران برگزار شد .

 

  • آیت الله جنتی درباره اهمیت مجلس خبرگان رهبری و انتخابات : اگر حسین ها کنار زده شوند حتما یزید ها حکومت را به دست خواهند گرفت . 

 

  • آیت الله منتظری :  بدیهی است انتخاب افراد عالم ، با تقوا و بصیر و متعهد در خط امام به عنوان خبرگان می تواند انقلاب را از حوادث احتمالی در آینده مصون و محفوظ سازد.

سالی که مراسم اربعین زیر بارش شدید برف برگزار شد

مراسم بزرگداشت اربعین سالار شهیدان صبح امروز زیر بارش شدید برق با شرکت انبوه امت همیشه در صحنه در میدان شهدای تهران برگزار شد .

شرکت کنندگان در مراسم امروز در حالی که پلاکاردهایی مبنی بر لزوم شرکت اقشار مختلف مردم در انتخابات مجلس خبرگان در دست داشتند با شعارهایی نظیر به پاس خون شهیدان رای دهیم به مجلس خبرگان ، وظیفه شرعی هر مسلمان رای بود به مجلس خبرگان ، به کوری چشم بگین و ریگان رای دهیم به مجلس خبرگان آمادگی خود را برای حضور هر چه گسترده تر پای صندوق های رای اعلام داشتند . (1)

در مراسم امروز که وزیر امور خارجه جمهوری دمکراتیک صحرا نیز در آن شرکت داشت آیت الله جنتی عضو فقهای شورای نگهبان طی سخنانی با اشاره به اهداف قیام سالار شهیدان و اهمیت انتخابات مجلس خبرگان گفت : خاطره حماسه کربلای امام حسین به ما نشان می دهد هر گاه که مسئله امامت و رهبری از خط اصیل خود منحرف شود و هرگاه جنایتکاران بر اریکه قدرت تکیه کنند حتما باید حسینی ها به خاک و خون آغشته شوند اگر یزید بخواهد حکومت کند دیگر مجالی برای زندگی حسین ها نمی ماند ، آن جا باید شیرخوارگان و پیرمردها نیز قربانی شوند . وی ادامه داد : مهم ترین مسئله ای که سرنوشت یک جامعه اسلامی را تعیین می کند مسئله رهبری و امامت است و اگر امروز قدرتی در ایران به وجود آمده است به خاطر قدرت مقام رهبری است.

آیت الله جنتی درباره اهمیت مجلس خبرگان رهبری و انتخابات آن نیز گفت : امروز ما با توجه به تجربیات به دست آمده در طول انقلاب باید دریافته باشیم که عزت ملت با عنایات خداوند متعال در گرو مسئله رهبری است و امروز است که باید با تجدید خاطره حسین در اذهان خود این مسئله را دریابیم که باید حسین ها در راس حکومت قرار داشته باشند و اگر حسین ها کنار زده شوند حتما یزید ها حکومت را به دست خواهند گرفت . (2)

آیت الله منتظری : آمریکا و ایادی داخلی به دنبال برگزاری ضعیف انتخابات خبرگان هستند

در رابطه با نزدیک شدن موعد برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و همچنین اقدامات اخیر رژیم مصر از سوی آیت الله منتظری پیامی خطاب به ملت مسلمان ایران فرستاده شد .

در بخشی از این پیام آمده است : در شرایط کنونی که ملت مقاوم و شهید پرور ما با کسب پیروزی ها و افتخارات روز افزون در جبهه های جنگ تحمیلی در آستانه دفع کامل تجاوز رژیم ملحد بعثی عراق قرار گرفته است  ، آمریکا و عوامل داخلی و خارجی است درصددند تا انتخابات خبرگان با شکوه و استقبال عمومی اقشار مردم ما برگزار نشود و از این راه ضعف جمهوری اسلامی و عدم ثبات آن را وانمود سازند . از این رو مقام معظم رهبری انقلاب مد ظله العالی بر شرکت و بسیج عمومی ملت مسلمان در این انتخابات تاکید فرمودند تا آن جا که رای به خبرگان را رای به اسلام قلمداد نمودند.

وی ادامه داد : بدیهی است انتخاب افراد عالم ، با تقوا و بصیر و متعهد در خط امام به عنوان خبرگان می تواند انقلاب را از حوادث احتمالی در آینده مصون و محفوظ ساخته و تداوم خط رهبری را تضمین نماید و بالنتیجه توطئه های شیطان بزرگ و همدستانش را از هم اکنون در نطفه خفه و نقش بر آب سازد .

از جنایات آمریکا به سادگی بگذرید فرصت ها از دست می رود

وی در ادامه با اظهار نگرانی نسبت به اوضاع عمومی مسلمانان جهان تاکید کرد : نگرانی خود را از اوضاع عمومی مسلمانان زیر ستم در بعضی کشورهای منطقه و بخصوص کشور مصر اعلام می دارم ، اخبار رسیده حاکیست که اخیرا بازداشت های وسیعی در عربستان نسبت به جوانان مبارز در خط اسلام به وقوع پیوسته است و از طرف دیگر تعداد زیادی از گروه های مسلمان مبارز در مصر در معرض خطر اعدام قرار گرفته اند .

آیت الله منتظری افزود : بسیار جای تعجب است که سران مرتجع منطقه هنوز از سرنوشت شاه خائن ایران و انور سادات معدوم عبرت نمی گیرند . دولت های دست نشانده در این کشورها بدانند برای همیشه نمی توانند با سرکوبی و برقراری حکومت خفقان و سرنیزه به اربابان جهانخوار خود خدمت نمایند ، رشد و آگاهی ملت ها در حال شکوفایی و نهضت اسلامی در ملت های محروم و مظلوم در حال گسترش است .

وی در ادامه ملت مصر را دعوت به قیام کرده و افزود : ملت برادر و مظلوم مصر هم بدانند برای نجات از شر حکومت فاسد و دست نشانده خود راهی جز فداکاری و قبول شهادت در راه خدا را ندارند.اگر مسلمانان از جریانات منطقه و توطئه هاییی که توسط دشمنان اسلام و مسلمین در راس آن آمریکا و صهیونیسم اشغالگر در حال اجرا است به سادگی و با بی تفاوتی بگذرند به زودی فرصت ها از دست می رود و به نهضت جهانی اسلام ضربه سنگینی وارد می شود. (3)

پی نوشت:

1-اطلاعات ، 16 آذر 1361 ، صفحه 2

2-جمهوری اسلامی ، 16 آذر 1361 ، صفحه 5

3-کیهان ، 16 آذر 1361 ، صفحه 18

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول