اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

افشای طرح جدید آمریکا

در ادامه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی صدام، مقامات آمریکایی گفتند اگر عراق مقدار قابل توجهی کمک نظامی از آمریکا دریافت نکند جنگ خلیج فارس را خواهد باخت و پیروزی ایرانی ها در جنگ سقوط صدام را به دنبال خواهد داشت.

افشای طرح جدید آمریکا

رخدادهای 26 دی 62

چکیده :

  • آیت الله مشکینی : باید دشمنان خود را بشناسیم و از بیان مسائل اختلاف انگیز پرهیز کنیم.

 

  • موسوی : برای ما جای تعجب است که شخصی مثل ملک حسن میزبان کنفرانس اسلامی باشد.

 

  • مجلس بررسی لایحه نحوه اجرای اصل 49 قانون اساسی در رابطه با استرداد ثروت های نامشروع را آغاز کرد.

 

  • هیئت دولت بررسی طرح هماهنگی در پرداخت ها به مشاغل یکسان در ارگان های دولتی را آغاز کرد.

 

  • طرح جدید آمریکا برای حمایت از رژیم بعثی صدام فاش شد.

 

 دیدار علمای اهل سنت باختران با آیت الله مشکینی

روحانیون و ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن استان باختران صبح امروز به اتفاق فرزند چهارمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی با آیت الله مشکینی امام جمعه قم و رئیس مجلس خبرگان دیدار کردند.

آیت الله مشکینی در این دیدار با تاکید بر وحدت مسلمین گفت: چرا باید امروز 52 کشور اسلامی داشته باشیم ولی به صورت یک کشور و زیر لوای یک پرچم نباشیم و مگر همه ما مسلمان و پیرو یک پیامبر و یک قرآن نیستیم.

رئیس مجلس خبرگان افزود : ما در دنیا دشمنان مشترکی داریم که از این اختلاف می خواهند سود ببرند و لذا باید هوشیار باشیم و دست وحدت به هم دهیم ننگ است بر یک میلیارد مسلمان که 3 میلیون صهیونیست بر آنان ظلم کنند باید دشمنان خود را بشناسیم و از بیان مسائل اختلاف انگیز پرهیز کنیم.(1)

 

موسوی : اسلام دین ملوک و شاهان نیست

نخست وزیر جمهوری دموکراتیک عربی صحرا که به ایران سفر کرده است دیروز با مهندس «میر حسین موسوی» نخست وزیر کشورمان دیدار کرد.

آقای موسوی در دیدار با نخست وزیر  صحرا به جریانات سیاسی کنونی شمال آفریقا اشاره کرد و گفت : برای ما جای تعجب است که شخصی مثل ملک حسن میزبان کنفرانس اسلامی باشد اسلام دین ملوک و شاهان نیست اسلام دین توده های میلیونی، دین مستضعفان و دین مردم است و هنگامیکه مردم اسلامی که این سلاطین برای رواج آن تلاش کنند پی ببرند و از سوی دیگر اسلام واقعی را بشناسند انقلاب آغاز خواهد شد.(2)

 

ادامه بررسی لایجه نحوه اجرای اصل 49 قانون اساسی

صبح امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه علنی داد. در این جلسه بحث و بررسی در مورد جزئیات اجرای اصل 49 قانون اساسی که در جلسه روز قبل آغاز شده بود ادامه یافت.

لایحه فوق در 2 بخش و 15 ماده تهیه شده است. بر اساس اصل 49 دولت موظف است ثروت های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار، سوءاستفاده از موقوفات، سوء استفاده از مقاطعه کاری ها و معاملات دولتی، فروش زمین های اموات و مباحات اصلی، دائر کردن اماکن فساد و سایر موارد غیر مشروع را گرفته و به صاحب حق رد کند و در صورت نبودن او به بیت المال بدهد این حکم باید با رسیدگی و تحقیق و ثبوت شرعی  به وسیله دولت اجرا شود.(3)

 

بررسی طرح هماهنگی در پرداخت ها در هیئت دولت

هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز به ریاست آقای موسوی نخست وزیر تشکیل جلسه داد.

در پایان این جلسه حجت الاسلام ناطق نوری وزیر کشور طی گفت و گویی با خبرنگاران اظهار داشت : در جلسه هیئت دولت  طرح هماهنگی پرداخت ها به مشاغل یکسان در ارگان های دولتی مطرح شد. در سازمان های دولتی دیده می شود که یک شغل یکسان اما در دو سازمان یا ارگان دارای حقوق متفاوتی است و در این رابطه  سازمان امور اداری و استخدامی کشور گزارش خوبی را به هیئت دولت ارائه کرد زیرا این یک امر مهم و حیاتی است و مقرر شد بحث بر سر این مسئله را در کمیسیون خدمات با دعوت از کارشناسان سایر وزارتخانه ها ادامه دمه یابد. وزیر کشور افزود: کلیه مشاغل ساده عمومی و مشاغل تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و کلیه معیارها هم مد نظر خواهند بود.(4)

 

 افشای طرح جدید آمریکا برای حمایت از رژیم صدام

در ادامه  حمایت  آمریکا از رژیم صهیونیستی صدام، مقامات آمریکایی گفتند از عراق مقدار قابل توجهی کمک نظامی از آمریکا دریافت نکند جنگ خلیج فارس را خواهد باخت و پیروزی ایرانی ها در جنگ سقوط صدام را به دنبال خواهد داشت.

هفته نامه« فارین ریپورت» چاپ لندن با انتشار این گزارش نوشت: یک هیئت ارشد آمریکایی ششم دسامبر (15 آذر ماه) گذشته به چند کشور عربی خلیج فارس رفت و یک طرح چهار قسمتی در رابطه با نجات صدام  و  مسائل خاورمیانه به رهبران کشورها تسلیم کرد بر اساس این طرح دولت آمریکا جنگ افزار تحویل رژیم عراق خواهد داد. و در کنفرانس های بین المللی نیز از موضع این کشور حمایت خواهد کرد. بر اساس این طرح شیخ نشین های  خلیج فارس نیز کمک های خود را به دولت سوریه قطع خواهند کرد تا دولت سوریه زیر فشار از مواضع ضد آمریکایی خود عقب نشینی کند.(5)

منابع :

1. جمهوری اسلامی،26 دی 62، ص4
2. جمهوری اسلامی، 26 دی 62، ص 12
3. اطلاعات،6 دی 62، ص 2
4. جمهوری اسلامی،26 دی 62، ص11
5. اطلاعات، 26 دی 62، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول