اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

امام خمینی: کاری کنید که آیندگان مجبور شوند راه شما را ادامه دهند

امام خمینی: رئیس جمهور جوری رفتار کند که وقتی یک کس دیگر رئیس جمهورشان شد نتواند که خلاف بکند، و همین طور سایرین. مجلس یک کاری بکند که وقتی مجلس دیگری تحقق پیدا کرد نتواند رویه اش را تغییر بدهد.این یک تکلیفی است الان برای ما.

امام خمینی: کاری کنید که آیندگان مجبور شوند راه شما را ادامه دهند

رخدادهای 28 دی 62

چکیده :

  • امام خمینی: دولت و مجلس و همین طور سایرین باید کاری بکنند که وقتی مسئولیت دست دیگران افتاد نتوانند رویه را تغییر دهند.

 

  • هاشمی خطاب به سفیر شوروی در تهران: شما اگر در مبارزه علیه امپریالیسم با ما همکاری نمی کنید لااقل در تهاجماتی که به ما می شود شریک نباشید.

 

  • 53 نفر دیگر از ایرانیان مقیم کویت از این کشور اخراج شدند.

 

  • وزیر کشور عراق و فرمانده نیروی زمین آمریکا وارد ترکیه شدند.

 

  • رئیس دانشگاه آمریکایی بیروت به قتل رسید.

 

امام خمینی : مسئولین نگاهشان به آتیه باشد

وزیر خارجه، معاونین این وزارتخانه و سفرا و کارداران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای عربی و آفریقایی صبح دیروز به حضور امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران رسیدند و با امام امت دیدار کردند.

 امام در این دیدار  خطاب به سفرا گفتند:اگر شما موفق بشوید به این معنا که وضع را جوری کنید که به ارث برده بشود برای آتیه، ما مسؤول حالا که نیستیم، ما مسؤول همیشه هستیم. ما الان که مجال دست مان آمده است مسؤولیت مان برای دوره های بعد است.

امام افزودند:  مهم آتیه است. مهم این است که حکومت در ایران جوری باشد که وقتی منتقل شد به چیز، نتوانند به این زودی تغییرش بدهند. ملت آنطور حاضر است، حکومت باید خودش طوری درست بکند که وقتی که منتقل شد به نسل آتیه نتواند بر خلاف رفتار بکند. رئیس جمهور جوری رفتار کند که وقتی یک کس دیگر رئیس جمهورشان شد نتواند که خلاف بکند، و همین طور سایرین. مجلس یک کاری بکند که وقتی مجلس دیگری تحقق پیدا کرد نتواند رویه اش را تغییر بدهد. این یک تکلیفی است الان برای ما.

امام ادامه دادند: شماها الان مکلف هستید به اینکه در هر جا هستید تمام جهات اخلاقی و اعتقادی و عرض بکنم سیاسی و همه جهات اجتماعی را و همه این چیزهایی که محول به شما هست اینها را جوری درست بکنید که وقتی منتقل شد به یک نفر دیگری و لو بد باشد خودش را مجبور باشد که خوب نمایش بدهد.ما آتیه داریم، اسلام آتیه دارد، مملکت شما آتیه دارد و همه گرگ ها هم در اطراف هستند که یک چیزی بشود بلکه دوباره از سر بگیرند و این الان به عهده همه ماست که نگذاریم این پیش بیاید، که یک قضیه ای پیش بیاید که به هم بخورد اوضاع.  باید آنجاها شما وضع تان را جوری قرار بدهید که تحت تأثیر آنها واقع نشوید، هر که می آید آنها تحت تأثیر شما واقع بشوند، نه شما(1)

 

دیدار سفیر شوروی با هاشمی

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر دیروز سفیر اتحاد جماهیر شوروی آقای بلدروف را به حضور پذیرفت.

در این ملاقات سفیر شوروی پیام شورای عالی اتحاد جماهیر  شوروی را تقدیم ریاست مجلس شورای اسلامی کرد. در این پیام به همکاری 2 کشور در مبارزه با امپریالیسم جهانی آمریکا و مقابله با خطر توسعه اسلحه اتمی تاکید شده  است.

آیت الله هاشمی در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهاد مبارزه مشترک با امپریالیزم در یپام متقابلی به سران و رهبران شوروی گفت: ایران یکی از مراکز مهم مبارزه با امپریالیزم در منطقه است و انتظار ملت ما از همسایه خود این است که اگر در این مبارزه با ما همکاری نمی کند لااقل در تهاجماتی که به ما  می شود شریک نباشد ما انتظار نداریم که اتحاد شوروی که چنین ما را دعوت می کند موشک هایش روی مردم غیر نظامی ریخته شود.

سفیر شوروی در مقابل گفت: در رسانه های جمعی و محافل مختلف در کشور شما  علیه ما و کشور ما تبلیغات می کنند و دولت شوروی از این جهت گله مند می باشند.

آقای هاشمی در پاسخ اظهار داشت: این ها معلول اعمال کشور شماست اگر آن رفتارهای غیر اصولی شما نبود ملت ما هم این چنین عکس العملی را نشان نمی داد.(2)

 

اخراج 53 نفر دیگر از کویت

واحد مرکزی خبر  از بوشهر گزارش داد که به دنبال اقدامات خصمانه دولت کویت مبنی بر اخراج  ایرانیان  مقیم این کشور طی چند روز گذشته 53 نفر دیگر از ایرانیان مقیم کویت اخراج و از طرق آب های خلیج فارس وارد بوشهر شدند.

 دولت کویت این افراد را به بهانه پایان یافتن مهلت گذرنامه هایشان اخراج نمود. گفتی است دولت کویت بعد از انفجار سفارت فرانسه و مقر نیروهای آمریکایی در این کشور فشارها را بر ایرانیان مقیم این کشور افزایش داده است.(3)

 

سفر مقامات آمریکایی و  عراقی به ترکیه

خبرگزاری جمهوری اسلامی از آنکارا گزارش داد که فرمانده نیروی زمینی آمریکا به منظور دیدار از چند پایگاه نظامی و گفت و گو با مقامات نظامی ترکیه وارد آنکارا شد وی عصر دیروز به همراه سفیر آمریکا در ترکیه با وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه دیدار و گفت و گو کرد. منابع مذکور به موضوع این مذاکرات اشاره ای نکردند بر اساس این گزارش جان ویلکهام فرمانده نیروی زمینی آمریکا طی 3 روز اقامت در ترکیه از چند آموزشگاه و نیز پایگاه نظامی در شهرهای آنکار و استانبول بازدید خواهد کرد. این گزارش حاکیست همزمان با سفر این هیئت آمریکایی به ترکیه سعدون شاکر محمد وزیر کشور رژیم صهیونیستی عراق نیز دیروز به منظور مذاکره با مقامات ترکیه وارد آنکارا شد و مورد استقبال همتای ترک خود قرار گرفت.(4)

 

رئیس دانشگاه آمریکایی بیروت ترور شد

 خبرگزاری فرانسه از بیروت گزارش داد رئیس دانشگاه آمریکایی بیروت بامداد امروز به وقت تهران در جریان یک سوئ قصد به قتل رسید. یک منبع پلیس اظهار داشت: افراد ناشناس با هفت تیری مجهز به صدا خفه کن رئیس دانشگاه آمریکایی بیروت را از ناحیه سر هدف قرار داده و متواری شده اند.(5)

منابع :

1. جمهوری اسلامی، 28 دی 62 ، ص 12
2. جمهوری اسلامی، 28 دی 62 ، ص  12
3. اطلاعات، 28 دی 62 ، ص2
4. اطلاعات، 28 دی 62 ، ص 16
5. اطلاعات، 28 دی 62 ، ص 1

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول