اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

مواضع وزرا در انتخابات

7 تن از اعضای هیئت دولت با صدور اطلاعیه ای پشتیبانی خود را از کاندیداهای معرفی شده بعضی گروه ها اعلام داشتند.

مواضع وزرا در انتخابات

رخدادهای 21 فروردین 63

چکیده:

  • رئیس جمهور در دیدار با وزیر خارجه سریلانکا:  ما از هماهنگی بین کشورهای دوست و مستقل استقبال می کنیم.

 

  • گروهی از وزرا از 30 نامزد دفتر تحکیم وحدت،خانه گارگر و انجمن اسلامی معلمان حمایت کردند.

 

  • موسوی: انتخاب آگاهانه مردم ضامن استحکام نظام ما خواهد بود.

 

  • دادگاه بین المللی اسلامی خواستار محکومیت قاطع رژیم عراق شد.

 

  • جزئیات طرح ترک مخاصمه در لبنان بین طرف های درگیر اعلام شد.

 

دیدار رئیس جمهور با وزیر خارجه سریلانکا

عبدالقادر حمید وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سریلانکا که به کشورمان سفر کرده است دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد.

آیت الله خامنه ای در این دیدار ضمن اشاره به لزوم همکاری و نزدیکی هرچه بیشتر کشورهایی که مسائل و منافع مشترکی دارند گفت: اگر هماهنگی بین ملت ها و دولت ها نباشد قدرت های بزرگ خواهند توانست حضور و حوزه نفوذ خود را به مناطق کشورهای مستقل بکشانند و فضای زندگی را بر این کشورها تنگ کنند.

رئیس جمهور افزود: ما از هماهنگی و نزدیکی کشورهای دوست و کشورهایی که مایلند سیاست های مستقل خودشان را تعقیب کنند استقبال می کنیم و در این زمینه نیز آمادگی خود را برای گسترش روابط با کشور سریلانکا اعلام می کنیم.(1)

 

حمایت 7 وزیر از لیست انتخاباتی دفتر تحکیم و خانه کارگر

7 تن از اعضای هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه ای پشتیبانی خود را از کاندیداهای معرفی شده از سوی دفتر تحکیم وحدت، خانه کارگر و انجمن اسلامی معلمان اعلام داشتند.

در بخشی از اطلاعیه این هفت نفر آمده است: اینجانبان امضاکنندگان ذیل ضمن تائید حرکت آگاهانه و مسئولانه دفتر تحکیم وحدت، خانه کارگر و انجمن اسلامی معلمان در جهت شرکت فعالانه در انتخابات در این برهه حساس و سرنوشت ساز نمایندگان معرفی شده از سوی این سه تشکل را که جملگی کاندیداهای جریانات اصیل اسلامی و حزب اللهی بوده و در همه مراحل سرنوشت ساز تاریخ انقلاب اسلامی نقش بزرگی را ایفا کرده و پیروی خود را از خط امام عملا به اثبات رسانیده اند و حامی مستضعفان نیز می باشند را تائید می نماییم.

دکتر محمد تقی بانکی وزیر مشاور و سرپرست سازمان برنامه و بودجه، دکتر منافی وزیر بهداری، مهندس بهزاد نبوی وزیر صنایع سنگین، دکتر محمد علی نجفی وزیر فرهنگ و آموزش عالی، دکتر حسین نمازی وزیر امور اقتصادی و دکتر محسن نوربخش رئیس کل بانک مرکزی و مهندس مصطفی هاشمی وزیر صنایع امضاکنندگان این اطلاعیه هستند.(2)

 

موسوی: پایه های نظام روز به روز مستحکمتر می شود

گروهی از اعضای حزب جمهوری اسلامی کرج و ورامین دیروز با آقای میرحسین موسوی نخست وزیر دیدار کردند.

آقای موسوی در این دیدار حضور مردم در صحنه را از علل دوام و استحکام نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: پایه های نظام ما روز به روز مستحکمتر می شود و دلیل این استحکام روز افزون حاکمیت اسلام در این کشور است و همین حاکمیت اسلام حضور پر قدرت ضوابط را در کشور ما ایجاب می کند.

نخست وزیر همچنین تاکید کرد: شرکت هرچه قوی تر و نیرومندتر مردم در انتخابات ضامن تشکیل مجلس پویاتر، نشان سرزندگی ملت و خنثی کننده بسیاری از توطئه هایی است که علیه نظام ما در داخل و خارج طراحی می شود.(3)

 

دادگاه بین المللی اسلامی خواستار محکومیت شدید عراق شد

دادگاه بین المللی اسلامی برای رسیدگی به جنایات جنگی عراق علیه ایران دیروز با ارسال تلگرامی به دبیر کل سازمان ملل از وی خواست تا قاطعانه محکومیت رژیم عراق را به خاطر استفاده از سلاح های شیمیایی اعلام نماید.

این دادگاه با اشاره به گزارش هیئت سازمان ملل که در آن کاربرد سلاح های شیمیایی توسط عراق تائید شده است افزود: چنانچه سازمان ملل بخواهد به عنوان یک تشکیلات فعال باقی بماند بایستی رژیم عراق و اربابانش از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس را به خاطر جنایات جنگی محکوم نماید.(4)

 

توافق طرف های درگیر در لبنان برای ترک مخاصمه

اعضای کمیته جناح های درگیر در لبنان دیشب درباره جزئیات جداسازی نیروهای متخاصم و ترک مخاصمه نظامی در جنگ داخلی این کشور به توافق رسیدند این تصمیم طی یک جلسه سه ساعته به ریاست امین جمیل اتخاذ گردید. سخنگوی دولت لبنان با اعلام این خبر گفت این نخستین گام در راه پایان دادن به جنگ 9 ساله در لبنان است.. بعضی منابع دولتی لبنان در مورد موفقیت این طرح ابراز تردید کرده اند. عبدالحلیم خدام معاون رئیس جمهور سوریه نیز در واکنش به این طرح گفت: ما در لبنان از استقلال و یکپارچگی لبنان حمایت می کنیم و هر گروهی بخواهد به آن لطمه بزند با مخالفت ما رو به رو خواهد شد.(5)

منابع:

1. اطلاعات، 21 فروردین 63، ص 3
2. کیهان، 21 فروردین  63، ص 21
3. جمهوری اسلامی، 21 فروردین 63، ص 12
4. اطلاعات، 21 فروردین 63، ص 16
5. کیهان، 21 فروردین 63، ص 28

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول