اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

6 مدرسه جدید مهرماه امسال در گرگان افتتاح می‌شود

مدیرآموزش و پرورش شهرستان گرگان از افتتاح 6 مدرسه جدید در آغاز سال تحصیلی 1398-1399 در این شهرستان خبر داد و گفت: سه مدرسه شهری و سه مدرسه روستایی مهرماه امسال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

6 مدرسه جدید مهرماه امسال در گرگان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بهجت تربتی‌نژاد عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن بزرگداشت دهه امامت و ولایت اظهار کرد: مهرماه امسال 6 مدرسه در گرگان افتتاح می‌شود که سه مدرسه شهری«دبستان سجادیه، ساختمان فناوری (رشد)، هنرستان امام علی(ع)» و سه مدرسه روستایی در «کماسی، جعفرآباد، حیدرآباد» است.

وی با قدردانی از زحمات یکساله خبرنگاران تصریح کرد: رسانه‌ها به عنوان مهم‌ترین نهادهایی هستند که در فرهنگ سازی می‌توانند کمک شایانی به آموزش و پرورش کنند مسائل و مشکلات این حوزه را به مسوولان برسانند و در رسالت فرهنگی که بر دوش آنهاست به درستی ایفای نقش کنند.

* 600 معلم گرگان در شرایط بازنشستگی هستند/ 170 معلم درخواست استمرار خدمت دارند

این مقام مسوول افزود: آموزش و پرورش با توجه به وسعت و تنوع فعالیت آموزشی که دارد مورد مخاطب قشر زیادی از مردم است ما وظیفه داریم که اطلاع رسانی دقیق از حوزه فعالیت‌هایمان داشته باشیم تا روحیه نشاط و امید را به مردم تزریق کنیم.

تربتی‌نژاد در خصوص ساماندهی دبیران گفت: تمامی دبیران در همه مقاطع در سطح شهرستان گرگان ساماندهی شدند، 600 نفر از همکاران ما در شرایط بازنشستگی قرار داشتند که از این تعداد 170 نفر درخواست استمرار خدمت را دارند.

وی ادامه داد: حدود 200 نفر از معلمان بازنشسته می‌شوند، مابقی آنها در حال رایزنی هستیم تا آنها را حفظ کنیم که تا آخر شهریور وضعیت آنها مشخص می‌شود.

* مهرماه امسال کمبود معلم در مدارس گرگان نداریم

مدیرآموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه مهرماه امسال کمبود معلم در مدارس نداریم، ابراز کرد: به روش‌های مختلف و با بکارگیری «معلمان تمام وقت، استخدام معلمان حق التدریس، معلمان پیش دبستانی و نهضت سوادآموزی» کمبود معلم در گرگان را جبران کردیم.

تربتی‌نژاد از ثبت‌نام ۹۴ درصد دانش آموزان پایه اول ابتدایی در این شهرستان خبر داد و گفت: قرار است در سال تحصیلی جدید 8 هزار و 357 نفر دانش‌آموز کلاس اولی وارد مدارس شوند که این آمار در حال افزایش است.

وی در خصوص رتبه‌های کنکور دانش‌آموزان گرگانی بیان کرد: در کنکور امسال حدود ۶۳ درصد دانش‌آموزان گرگان توانستند رتبه‌های زیر یکهراز را کسب کنند، و تعداد آنها نسبت به سال گذشته از ۵۵ نفر به ۹۰ نفر رسید، رتبه ۲۳ کشوری، رتبه ۱۰ منطقه دو همچنین ورود به المپیاد از افتخارات دانش‌آموزان این شهرستان بوده است.

* 90 مدرسه در گرگان تخریبی است

مدیرآموزش و پرورش شهرستان گرگان در خصوص مدارس تخریبی گفت: همه تلاش ما این است که مدارس تخریبی را در مرحله بازسازی قرار دهیم که این مهم از طریق اعتبارات استانی و ملی انجام می‌گیرد، امسال یکی از کارهایی که انجام دادیم اعتبار استانی که به گرگان اختصاص یافت و حدود 42 درصد افزایش یافت.

تربتی‌نژاد با بیان اینکه در سال تحصیلی 1398-1397 تعداد هشت مدرسه در حال احداث داریم، افزود: 6 مدرسه دیگر نیز به ظرفیت فضاهای آموزشی این شهرستان افزوده می‌شود.

وی گفت: حدود 300 مدرسه داریم که 90 مدرسه تخریبی است حدود پنج درصد را با ساخت و سازهایی که انجام دادیم تقویت کردیم و میزان مدارس تخریبی در گرگان به 25 درصد کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول