اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

6700 شغل در گلستان ایجاد می‌شود/ صادرات یک میلیون دلاری پسته وحشی از گلستان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از پرداخت 330 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و پایدار به 4 هزار و 70 طرح خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها 6 هزار و 700 شغل در استان گلستان ایجاد می‌شود.

6700 شغل در گلستان ایجاد می‌شود/ صادرات یک میلیون دلاری پسته وحشی از گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سعید مازندرانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و گرامیداشت هفته دولت و هفته تعاون اظهار کرد: از ۹ الی ۱۵ شهریور به عنوان هفته گرامیداشت تعاون نامگذاری شده است، آگاهی رسانی به مردم در شناخت تعاونی‌ها یکی از وظایف مهم است، ارائه آموزش‌های تخصصی و اطلاع‌رسانی به اعضای تعاونی‌ها را در دستور کار داریم.

 وی تصریح کرد: در سال گذشته تعداد ۱۴۴ دوره آموزشی برای ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر از تعاونگران استان برگزار کردیم ۳۵ هزار و ۲۸۰ نفر ساعت آموزش برگزار شده است تا اعضا با مباحث تعاونی، کارکردها و مشکلات تعاونی‌ها آشنا شوند.

*توسعه تعاونی‌های دانش‌بنیان در گلستان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: در زمینه آموزش‌های غیر حضوری و مجازی نزدیک به ۱۷ هزار نفر شرکت کردند ۲۲ هزار و 260 نفر ساعت دوره‌های آموزش مجازی را فراگرفتند.

مازندرانی از برگزاری پنج مورد تور ترویجی بازدید از استان‌هایی که دارای تعاونی‌های برتر بودند، خبر داد و گفت: پنج فیلم مستند از تعاونی‌ها تهیه کردیم که در شبکه‌های سراسری و استانی پخش شد.

به گفته وی؛ تفاهمنامه‌هایی با دانشگاه آزاد اسلامی و جهاد دانشگاهی در راستای حمایت از پایان نامه‌های مربوط به تعاونی‌ها منعقد کردیم چهار نمایشگاه مخصوص تعاونی‌ها در استان راه‌اندازی شد، یک مرکز آموزشی و مشاوره تعاونی در دانشگاه نیز ایجاد کردیم تلاش داریم تعاونی‌های دانش‌بنیان را توسعه دهیم.

* 330 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در خصوص حمایت از تعاونی‌ها گفت: سال گذشته ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و پایدار به 4 هزار و 70 طرح اشتغالزایی برای استان پرداخت کردیم که رتبه برتر را در این زمینه در سطح کشور داریم.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها 6 هزار و 700 شغل در استان ایجاد می‌شود، ۵۰ درصد این طرح‌ها ایجادی جدید، ۴۰ درصد توسعه‌ای و ۱۰ درصد به صورت سرمایه در گردش هستند که در هفته دولت ۱۲ طرح افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گفته مازندرانی؛ میزان انحراف از طرح‌ها و تسهیلات کمتر از ۱۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۸ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان از تسهیلات به بخش تعاونی داده شده است، ابراز کرد: این تسهیلات برای ۵۱ تعاونی اختصاص داده شد که می‌تواند ۴۶۸ شغل در استان ایجاد کند.

* با افتتاح 28 طرح تعاونی در گلستان 519 شغل ایجاد می‌شود

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از افتتاح متمرکز طرح‌های تعاونی در هفته تعاون خبر داد و گفت: ۲۸ طرح با تسهیلات ۲۰ میلیارد تومان و سرمایه‌گذاری ۴۴ میلیارد تومان و اشتغال ۵۱۹ نفر در هفته تعاون افتتاح می‌شود.

مازندرانی؛ مهمترین طرح‌های هفته تعاون را تولید قارچ تولید، یراق آلات، پوشاک، بسته بندی پای مرغ، عسل، فرآوری ابریشم، پرورش دام، بوجاری بذر، خدمات کشاورزی، سبزی و میوه خشک، پرورش شتر و ... عنوان کرد.

وی از تصویب طرح بوم گردی با ۳ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: کلنگ این پروژه در شهرستان علی‌آبادکتول به زمین خواهد خورد که می‌تواند ۳۰ شغل ایجاد کند.

* صادرات 50 تن پسته وحشی از گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از برگزاری جشنواره تعاونی پسته در روز شنبه 9 شهریورماه جاری خبر داد و افزود: توانمندی استان گلستان در پسته وحشی قازان قایه است این تعاونی سال گذشته 50 تن پسته وحشی به ارزش یک میلیون دلار صادرات کرده است.

مازندرانی با اشاره به حفاظت از درختچه‌های پسته وحشی توسط ساکنان روستای قازان قایه مراوه تپه در مساحت 5 هزار هکتار تصریح کرد: از محل تسهیلات روستایی برای ایجاد بسته بندی و فراوری پسته از آنها حمایت کردیم.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول