اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شرکت ۳۰۳ اثر نمایشی در جشنواره تئاتر کودک همدان/ بزرگداشت «رضا بابک»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از حضور ۳۰۳ اثر نمایشی در بخش‌های پنج‌گانه بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان خبر داد.

شرکت ۳۰۳ اثر نمایشی در جشنواره تئاتر کودک همدان/ بزرگداشت «رضا بابک»

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمدرضا احسانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جشنواره بیست و ششم تئاتر کودک و نوجوان 16 تا 21 ابان ماه برگزار می‌شود اظهار کرد: رسانه‌ها جزو خانواده اهالی فرهنگ و هنر هستند و از آنها می‌خواهیم هرجا لازم بود برنامه‌های ما را نقد کنند.

وی حوزه فرهنگ را مظلوم دانست و با بیان اینکه این بخش با محدودیت‌های زیادی از نظر بودجه و نیروی انسانی مواجه است گفت: همه باید یاری‌رسان جشنواره و برنامه‌های فرهنگی باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از ارسال 303 اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: بر این اساس 50 اثر در بخش نوجوان، 6 اثر در بخش مسابقه خیابانی، 48 اثر در بخش مسابقه خردسال، 82 اثر نمایشی در بخش مسابقه کودک و 57 اثر در بخش نمایشنامه‌نویسی به دبیرخانه رسیده است‌.

وی با بیان اینکه جشنواره امسال در تعداد آثار نسبت به جشنواره بیست و پنجم 20 درصد رشد داشته است افزود: همین مسئله کار ما را سنگین‌تر کرده و برنامه‌های جشنواره بیشتر شده است بنابراین حجم نمایش‌های اجرایی نیز افزایش خواهد یافت.

احسانی با اشاره به اینکه هفت سالن در ایام جشنواره تئاتر فعال است گفت: سالن اصلی و پلاتو مجتمع شهیدآوینی، سالن اصلی و پلاتو مجتمع بوعلی‌سینا، پلاتو استاد عبادی، تالار فجر و سالن آمفی تئاتر اداره‌کل ارشاد ویژه اجراهای بخش خردسال از جمله سالن‌های فعال جشنواره هستند.

سینماکانون؛ محل برگزاری کارگاه‌ها و ورک‌شاپ‌های جشنواره 

وی با بیان اینکه سینماکانون نیز محل برگزاری کارگاه‌ها و ورک‌شاپ‌های جشنواره است گفت: مراسم رونمایی پوستر روز هشتم آبان است و به دنبال این هستیم رونمایی از پوستر جشنواره در یکی از روستاهای اطراف همدان و یا یکی از مدارس کم‌برخوردار حاشیه همدان انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم جشنواره در مناطق حاشیه و محروم بیشتر دیده شود افزود: مراسم افتتاحیه جشنواره 16 آبان همزمان با آغاز امامت امام زمان(عج) در پیاده‌راه بوعلی و میدان امام(ره) با شرکت عموم مردم است.

وی با بیان اینکه گروه‌های نمایشی برای نخستین بار در کشور در افتتاحیه برنامه اجرا خواهند کرد گفت: از گروه‌های خارج از کشور نیز در افتتاحیه جشنواره استفاده شده است.

احسانی مراسم اختتامیه جشنواره را روز 21 آبان‌ماه در مجتمع بوعلی‌سینا دانست و افزود: 
303 اثر از 31 استان کشور به دبیرخانه رسیده است، ضمن اینکه برای نخستین بار است از همه استان‌ها در جشنواره حضور دارند و این اتفاق خوبی برای همدان است.

شرکت هفت کشور در بخش بین‌الملل جشنواره

وی از شرکت هفت کشور در بخش بین‌الملل جشنواره خبر داد و افزود: 9 اثر از کشور اسپانیا، سه اثر از ایتالیا و از کشورهای آرژانتین، یونان، تاجیکستان، فراسنه و بلژیک هر کدام یک اثر در جشنواره حضور دارند.

وی با بیان اینکه کشورهای الجزایر، استرالیا و ایتالیا نیز در بخش کارگاهی حضور دارند افزود: آثار استان‌های تهران، همدان، اصفهان، بوشهر، البرز، خراسان رضوی، لرستان، مرکزی، ‌گیلان، یزد، هرمزگان، مازندران و قم نیز به مرحله نهایی جشنواره راه یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به چند ویژگی شاخص جشنواره امسال اشاره کرد و افزود: یک ویژگی حضور شخصیت‌های برجسته هنری در جشنواره برای برگزاری کارگاه از کشورهای الجزایر، استرالیا و ایتالیا است.

وی شعار جشنواره تئاتر را «کودک، طبیعت، تئاتر» عنوان کرد و گفت: جوایزی نیز به آثاری که به این موضوع پرداختند اهدا خواهد شد.

توجه ویژه جشنواره به کودکان و نوجوانان آسیب‌دیده

احسانی ویژگی دیگر جشنواره را توجه ویژه به کودکان و نوجوانان آسیب‌دیده مانند کودکان بیمار، کودکان ندامتگاه و کودکان زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد دانست و بیان کرد: از این کودکان از طریق عیادت، اعزام سفرای شادی و اجرای برنامه‌های شاد در این مراکز دلجویی می‌شود.

 وی توجه ویژه و عملیاتی به مناطق حاشیه‌ای و مناطق محروم شهرستان‌ها را از دیگر ویژگی جشنواره عنوان کرد و گفت: از 16 تا 21 آبان دو تریلی سیار از تهران اعزام شده و این تریلی‌ها در سطح مناطق حاشیه و محروم اجرای برنامه خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه امسال برای نخستین بار سعی شد ترکیب داوران از تهران خارج شود افزود: از سایر استان‌ها نیز افراد شاخص به عنوان داور در این جشنواره حضور دارند.

بلیت‌فروشی نمایش‌ها در راستای نظم‌دهی است نه درآمدزایی

وی با تاکید بر اینکه هماهنگی لازم برای پخش زنده جشنواره از شبکه چهار سیما انجام شده است تصریح کرد: با توجه به شعار جشنواره که «کودک، طبیعت، تئاتر» نامگذاری شده است اهدای جوایز ویژه از طرف سازمان محیط زیست مدنظر است.

احسانی با بیان اینکه بخشی از اعتبار جشنواره از اداره‌کل هنرهای نمایشی است افزود: بخشی از اعتبارات نیز استانی است که مقدار اندک است و باید مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای نظم‌دهی و نه درآمدزایی امسال بلیت‌فروشی نمایش‌ها را خواهیم داشت گفت: بلیت‌فروشی به صورت الکترونیکی خواهد بود و انتخاب نمایش با آرای مردمی و نظرسنجی نمایش‌ها نیز مدنظر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه هشت گروه نمایشی به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند افزود: بزرگداشت «رضا بابک» از هنرمندان پیشکسوت تئاتر و تجلیل از کودکان شهدای مدافع حرم از برنامه‌های جنبی جشنواره به شمار می‌رود.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول