اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فیس بوک شبکه اجتماعی محبوب به اشتراک گذاری اخبار جعلی

نتایج بررسی علمی جدید دانشگاه آکسفورد نشان می دهد اگر چه میزان انتشار اخبار جعلی در توئیتر کاهش یافته، اما فیس بوک محبوب ترین شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری اخبار جعلی است.

فیس بوک شبکه اجتماعی محبوب به اشتراک گذاری اخبار جعلی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز، بررسی های جدید دانشگاه آکسفورد حاکی است میزان انتشار اخبار دروغین در توئیتر کمتر شده، اما هنوز این اخبار به شکلی گسترده در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند.

 

بر همین اساس سایت های انتشار اخبار جعلی هر روز به طور متوسط ۹.۶ خبر دروغین منتشر می کنند. در عین حال سازمان‌های خبری و خبرگزاری های مهم هر روز به طور متوسط ۳۸.۲ خبر جعلی منتشر می کنند. در عین حال، میزان به اشتراک گذاری اخبار واقعی بیشتر از اخبار جعلی است.

تحقیق یادشده نشان می دهد ۴۰ درصد از اخبار جعلی ارسالی در شبکه های اجتماعی باعث واکنش شدید کاربران می‌شوند. اما اخبار رسانه های واقعی معمولا باعث واکنش ملایم می گردند. در این تحقیق کمتر از دو درصد منابع خبری به اشتراک گذاشته شده در توئیتر را اخبار جعلی تشکیل داده بودند.

بخش عمده سایت های منتشر کننده اخبار جعلی در امریکا، کانادا و آلمان واقع هستند و فیس بوک محبوب ترین شبکه اجتماعی برای انتشار چنین اخباری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول