اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حاجی‌بابایی: سقف بودجه 99 شفاف نیست

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: درآمدهای برخی تبصره‌ها مثل تبصره 14 در سقف بودجه لحاظ نشده است، لذا سقف بودجه 99 به هیچ عنوان شفاف نیست.

حاجی‌بابایی: سقف بودجه 99 شفاف نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال 99، گفت: لایحه بودجه سال آینده دارای چهار عیب عدم شفافیت، عدم عدالت اجتماعی‌، نداشتن چهره روشن از اشتغال‌زایی و مغایرت با اسناد بالادستی به خصوص برنامه ششم توسعه است. 

وی ادامه داد: دولت 27 هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی را افزایش داده است، اما سقف بودجه شفاف نیست. همچنین تبصره 14 با 250 هزار میلیارد تومان باید در سقف بودجه قرار می‌گرفت که این درآمد در سقف بودجه لحاظ نشده است. 

حاجی بابایی همچنین گفت: بحث حقوق و دستمزد در بودجه بسیار ناعادلانه است و افزایش 15 درصدی حقوق یک ظلم به کسانی است که حقوق‌های پایین می‌گیرند، لذا از شما نمایندگان مجلس می‌خواهم زیربار این ظلم نروید. 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: کاش نظام رتبه‌بندی معلمان اجرا نمی‌شد و همین 15 درصد به معلمان و بازنشستگان هم داده می‌شد. 

وی با تأکید بر عدم شفافیت بودجه گفت: بحث پتروشیمی‌ها و 14.5 درصد بودجه وزارت نفت جزو مواردی است که اصلاً شفاف نیست، گرچه این عدم شفافیت‌ها در بسیاری از بندها و احکام دیده می‌شود. 

حاجی‌بابایی همچنین گفت: با ادغام یارانه ماهانه و یارانه کمک معیشتی، دریافتی مردم بسیار کاهش یافته، لذا پیشنهاد می‌کنم مجلس به هیچ عنوان زیربار این بودجه نرود و فکر می‌کنم بهترین دلیل برای آن هم کمک به خود دولت است، چرا که مشخص است با اجرای چنین بودجه‌ای چه فجایعی در سال 99 به وقوع می‌پیوندد. 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: به نظر من بودجه 3 دوازدهم تصویب کنید و این بودجه را به کمیسیون تلفیق بفرستید تا دوباره تصویب شود، حتی بهتر است این بودجه در مجلس آینده به تصویب برسد تا نمایندگان بعدی شما را محکوم نکنند.

وی در پایان گفت: من خیرخواه این مجلس هستم و سخنانم از روی خیرخواهی برای مجلس است. لایحه بودجه 99 نه منابع درستی دارد و نه این منابع قابل اجرا است، لذا ر اتفاقی که در سال آینده رخ دهد، شما نمایندگان مجلس هم سهیم هستید و بهتر است از الان زیربار تهمت‌ها نروید و بررسی بودجه را به فرصت دیگری موکول کنید. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول