اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

پرواز فوق العاده هواپیمایی قشم برای انتقال ایرانیان از گرجستان در روز جمعه ۱۶ اسفند

سفارت ایران در تفلیس اعلام کرد که یک پرواز فوق العاده هواپیمایی قشم روز جمعه ۱۶ اسفند از تفلیس اقدام به انتقال هموطنان ایرانی به تهران می‌‌کند.

پرواز فوق العاده هواپیمایی قشم برای انتقال ایرانیان از گرجستان در روز جمعه ۱۶ اسفند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس از برقراری پرواز فوق العاده هواپیمایی قشم به گرجستان در روز جمعه ۱۶ اسفند ماه به منظور انتقال هموطنان ایرانی در گرجستان که در پی لغو پروازها قادر به بازگشت به کشور نشده‌اند، خبر داد.

این پرواز بعد از اخذ مجوزات لازم از سوی کشور گرجستان انجام می‌شود.

سفارت ایران همچنین اعلام کرده که هموطنان ایرانی می‌توانند بلیت این پرواز را از آژانس‌های مسافرتی در تفلیس و ایران تهیه کنند.

جمعه هفته گذشته نهم اسفند ماه نیز یک فروند هواپیمای خطوط هواپیمایی قشم برای انتقال هموطنان ایرانی از گرجستان اختصاص یافته بود.

لازم به ذکر است سفارت ایران در تفلیس پیش از این اعلام کره بود که با تصمیم دولت گرجستان و به منظور ملاحظات مربوط به ویروس کرونا پروازهای مسیر ایران گرجستان از روز یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ برابر با ۲۳ فوریه ۲۰۲۰ به طور موقت تعلیق شده است.

در همین خصوص سید جواد قوام شهیدی سفیر ایران در تفلیس پنجم اسفند ماه درباره ایرانیانی که در گرجستان حضور دارند و قصد بازگشت به کشور را دارند و تمهیداتی که در این زمینه اندیشیده شده نیز گفته بود: قرار شد پروازهای موردی برقرار شود و کسانی که در گرجستان برای دیدار یا به عنوان گردشگر آمده‌‌اند، به ایران بازگردند.(اینجا بخوانید)

سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس اخیرا نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس اعلام شفاهی وزارت خارجه گرجستان به این سفارتخانه بنا به تصمیم دولت این کشور که به دنبال اعلام مشاهده اولین مورد بیماری کرونا و افزایش نگرانی در انتشار و انتقال این ویروس در کشور گرجستان پدید آمده است، تا اطلاع ثانوی از ورود کلیه اتباع، خودروها و کامیون‌های ایرانی به گرجستان ممانعت به عمل خواهد آمد.(جزییات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول