اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فرماندار مهدی‌شهر: رسانه‌ها مدیرانی که تعامل ندارند، را معرفی کنند

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر گفت: مدیران باید پاسخ مناسبی به مسائل و پرسش‌های رسانه‌ها بدهند و از طرفی، رسانه‌ها نیز مدیرانی را که تعامل لازم را با آنها ندارند، معرفی کنند.

فرماندار مهدی‌شهر: رسانه‌ها مدیرانی که تعامل ندارند، را معرفی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، عبدالرضا میقانی در نشستی با شماری از اصحاب رسانه، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و شهدای عرصه رسانه و خبر و همچنین پاسداشت ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار اظهار کرد: به‌زعم ما، تمام روزها روز خبرنگار محسوب می‌شود؛ چراکه بیشترین تعامل میان مدیران با رسانه‌ها، خبر و تولید محتوا و همچنین جمع‌آوری بازخوردها و ارسال آن به مدیران توسط خبرنگاران برقرار است.

او ادامه داد: اختصاص یک روز به خبرنگاران امر صوابی نیست و ۱۷ مرداد، تنها یک نماد است تا یادی از شهدا و زحمتکشان این عرصه به‌ویژه در ماه‌های گذشته که شاهد شیوع ویروس کرونا بوده‌ایم، شود.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر اضافه کرد: خبرنگاران در ماه‌های گذشته به‌خوبی جامعه را نسبت به خطرات ویروس کرونا آگاه کردند و اگر به اوایل اسفندماه سال ۹۸ بازگردیم، یادآوری خواهد شد که جامعه، آشنایی کاملی با این ویروس و ابعاد خطرسازی و فراگیری آن نداشت؛ اما امروز مردم از شرایط ویروس کرونا و نحوه پیشگیری از آن و همچنین عملکرد آن در وضعیت‌های مختلف آگاهی دارند.

میقانی افزود: امروز سطح آگاهی مردم درباره ویروس کرونا تا حد بالایی افزایش یافته است؛ اما اگر پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌ها به‌خوبی رعایت نمی‌شود، شاید دلایل دیگری داشته باشد که مهم‌ترین آن، مسائل روان‌شناختی جامعه ایرانی است.

او نقش رسانه‌ها را در راه مبارزه با ویروس کرونا بی‌بدیل توصیف کرد و گفت: بر اساس نظر کارشناسان، جامعه ایرانی شرایط روان‌شناختی خاص خود را دارد و این را باید در تمام مراحل مدنظر قرار داد که در رسانه‌ها به‌خوبی به آن توجه شد.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر افزود: رسانه‌ها در دوران همه‌گیری ویروس کرونا بسیار خوب برخورد و نکات لازم را به مردم منتقل کردند و باید همین مسیر را نیز ادامه دهند؛ چراکه این آگاه‌سازی‌ها بسیار به نفع مردم خواهد بود.

میقانی اضافه کرد: ما مقابل نقدها، موضع دفاعی و تهاجمی نخواهیم گرفت و به‌عنوان یک دیدگاه اجتماعی، نظرات، مطالب و دغدغه‌های خبرنگاران را مطالعه خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا مشکلاتی را که آنها گوشزد می‌کنند، رفع کنیم.

او با اشاره به دفاع جانانه خود از رسانه‌های شهرستان مهدی‌شهر در تمام ماه‌های حضورش در این شهرستان به‌عنوان فرماندار اظهار کرد: این مسأله در تمام ماه‌های گذشته مدنظر ما بوده است تا رسانه‌ها بتوانند وظایف اطلاع‌رسانی خود را به‌خوبی انجام دهند.

مدیران پاسخ مناسبی به پرسش‌های رسانه‌ها بدهند

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر گفت: تلاش شده است تا پایه مناسبی برای تعامل با رسانه‌ها گذاشته شود و رسانه‌ها نیز باید مدیرانی را که تعامل لازم را با آنها ندارند، معرفی کنند.

او افزود: در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان مهدی‌شهر با حضور بنده، تأکید شد که تعامل با رسانه‌ها باید همواره برقرار شود و مدیران پاسخ مناسبی به مسائل و پرسش‌های رسانه‌ها بدهند.

میقانی بیان کرد: اگر مدیری تصمیمی را به اشتباه گرفته است، باید آن را بپذیرد و در راه اصلاح گام بردارد؛ از رسانه‌ها می‌خواهیم تا مدیرانی را که پاسخگو نیستند، تعامل لازم ندارند یا خدای‌نکرده خبرنگاران را تهدید می‌کنند، به ما معرفی کنند.

او گفت: حتی اگر مطلبی خلاف واقع منتشر شده باشد، برخورد تهاجمی و حمله کردن به رسانه‌ها و خبرنگاران معنایی ندارد.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر افزود: همه مسؤولان بپذیرند که باید پاسخگوی افکار عمومی باشند و در قبال اختیارات و مسؤولیت‌هایی که پذیرفته‌اند، پاسخ مردم و رسانه‌ها را بدهند و از این‌رو، تعامل سازنده میان مردم، رسانه‌ها و افکار عمومی، تنش‌های جامعه را کم می‌کند و روند انجام کارها را بهبود می‌بخشد.

مراسم استانی روز خبرنگار امسال برگزار نمی‌شود

محمد طاهریان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدی‌شهر نیز با تبریک پیشاپیش روز خبرنگار گفت: امسال به علت محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، مراسم روز خبرنگار به‌صورت استانی و با تجمع خبرنگاران در استان سمنان برگزار نمی‌شود.

او افزود: قرار شده است تعدادی از اصحاب رسانه در نشستی در شهرستان مهدی‌شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نمایندگی از فعالان این عرصه تقدیر شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدی‌شهر همچنین با تبریک عید سعید غدیر خم که با روز خبرنگار مقارن شده است، یاد و خاطره شهید صارمی، شهید عرصه خبر را گرامی داشت.

طاهریان افزود: تقدیر از خبرنگاران امسال بر اساس ‌نامه‌ای که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به رسانه‌ها ارسال کرده، انجام می‌شود و بر این پایه، سهمیه اختصاصی هر نوع رسانه  نیز مشخص شده است.

طاهریان با اشاره به اهتمام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدی‌شهر به برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه خبر و رسانه اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما، فعالیت خبرنگاران آگاه به اصول حرفه‌ای این حوزه بوده است و از این‌رو، تلاش کردیم تا دوره‌های آموزشی خبر و رسانه در شهرستان مهدی‌شهر برگزار شود.

او ادامه داد: به‌واسطه شیوع ویروس کرونا، خانواده‌ها به‌راحتی به فرزندانشان اجازه نمی‌دهند تا در دوره‌های آموزشی حضور یابند و به همین دلیل، این دوره‌ها به تعویق افتاده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدی‌شهر گفت: ادارات، منابع مالی محدودی دارند و موظف هستند آن را در سرفصل‌های مشخص‌شده هزینه کنند و از این‌رو، در خرید همه مطبوعات منتشره دچار مشکلاتی هستیم.

طاهریان با اعلام آمادگی برای حمایت از خبرنگاران با کمال میل و افتخار گفت: برخی از خبرنگاران هیچ ارتباطی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدی‌شهر ندارند و باید ارتباطات در این بخش تقویت شود.

او گفت: متأسفانه عمده ۸۲ نفری که به‌صورت اسمی خبرنگار و منتسب به جامعه خبری در شهرستان مهدی‌شهر هستند، فعالیت ندارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدی‌شهر از خبرنگاران خواست تا از این اداره مطالبه کنند تا حمایت‌ها از حوزه مطبوعات افزایش یابد.

طاهریان گفت: فضایی در فرهنگسرای نیستان مهدی‌شهر را در اختیار خبرنگاران قرار خواهیم داد و در صورتی که نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستان هرچه سریع‌تر فعال شود، فضا در اختیار آنها قرار می‌گیرد و حمایت‌های لازم نیز صورت خواهد گرفت.

او ابراز امیدواری کرد: تعداد اعضای خانه مطبوعات در شهرستان مهدی‌شهر با حضور و ورود خبرنگاران و فعالان این عرصه افزایش یابد.

خبرنگاران باید در مسیر توسعه مهدی‌شهر دیده شوند

آرش بیدقی، مسؤول روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهدی‌شهر نیز در این مراسم اظهار کرد: مراسم امروز با توجه به ممنوعیت برگزاری تجمعات به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به‌صورت محدود در این شهرستان برگزار می‌شود.

او گفت: بر این اساس، خبرنگارانی که بیشترین تعامل را در یک سال گذشته با فرمانداری شهرستان مهدی‌شهر داشته‌اند، به این برنامه دعوت شدند تا به‌صورت نمادین، از نمایندگان اصحاب رسانه تقدیر شود.

مسؤول روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهدی‌شهر با بیان اینکه خبرنگاران از نظر فرمانداری شهرستان باید در مسیر توسعه شهرستان مهدی‌شهر دیده شوند، اظهار کرد: تقویت مطالبه‌گری از خبرنگاران شهرستان بیشتر انتظار می‌رود و باید مطالبات مردمی با تلاش خبرنگاران نمود داده و پیگیری شود.

بیدقی افزود: باید قوی‌تر از گذشته مطالبات مردمی را پیگیری کرد و صرفاً انعکاس‌دهنده عملکرد مسؤولان نبود.

او گفت: انتظار می‌رود خبرنگاران شهرستان مهدی‌شهر با هیجان کاری بالا و روحیه مطالبه‌گری، دغدغه‌های مردم را بیان کنند تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

مسؤول روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهدی‌شهر با بیان اینکه خبرنگاران واقعی باید بیش از گذشته حمایت شوند و البته فعالیت خود را نیز در این شهرستان گسترش دهند، اظهار کرد: از رسانه‌های استانی نیز انتظار می‌رود تا خبرنگار مقیم را در شهرستان مهدی‌شهر مستقر سازند تا در جلسات و برنامه‌ها شرکت کنند یا حداقل در برنامه‌های مهم، خبرنگاران خود را به مهدی‌شهر اعزام کنند.

بیدقی همچنین از صداوسیمای مرکز سمنان خواست تا با تنوع بیشتری، اخبار شهرستان مهدی‌شهر را پوشش دهد.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و مسؤول روابط عمومی فرمانداری مهدی‌شهر در پایان این نشست، با قدردانی از خدمات رسانه‌ها به مردم مهدی‌شهر، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از زحمات آنها قدردانی کردند.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول