اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رزمایش پایداری و تداوم چرخه خدمات‌رسانی در سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: دستورالعمل اجرایی نظام‌نامه آمادگی و رزمایش برابر تهدیدات به‌ تمام فرمانداران، مدیران کل دستگاه‌ها و شهرداران استان سمنان ارسال ‌شد.

رزمایش پایداری و تداوم چرخه خدمات‌رسانی در سمنان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ایرج کارخایی بعدازظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی برای اجرای نظام آمادگی و رزمایش پدافند غیرعامل در برابر تهدیدات که در سالن سامَد استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: رزمایش یک تمرین جدی است که جهت کسب و افزایش آمادگی دستگاه‌ها در برابر تهدیدات و بحران‌های احتمالی شبیه‌سازی و اجرا می‌شود.

وی افزود: دستورالعمل اجرایی نظام‌نامه آمادگی و رزمایش در برابر تهدیدات از مصوبات کمیته دائمی (شورای عالی) پدافند غیرعامل کشور است که به استان‌ها جهت اجرا ابلاغ‌شده و با امضای معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به‌تمامی فرمانداران، مدیران کل دستگاه‌ها و شهرداران استان ارسال‌شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: بر اساس این دستورالعمل همه دستگاه‌ها باید نسبت به تهیه برنامه آمادگی و پاسخ و مقابله با تهدیدات محتمل دستگاه مربوطه با اجرای برنامه‌های آموزشی و تمرین و مانورهای عمومی و تخصصی در قالب این دستورالعمل اقدام کنند و گزارش آن را به اداره کل پدافند غیرعامل ارسال کنند.

کارخایی بیان کرد: هدف کلی از انجام رزمایش پایداری و تداوم چرخه خدمات‌رسانی و استمرار کارکرد سیستم و زیرساخت در برابر تهدیدات و تهاجم دشمن به‌منظور کاهش آسیب‌پذیری و حفظ زیرساخت‌ها با تأکید برافزایش آمادگی و سرعت عمل در واکنش به تهدیدات مربوطه است.

وی افزود: با توجه به تداوم و استمرار تهدیدات مختلف و تغییرات مداوم آن‌ها چه ازلحاظ شکلی و ماهیتی می‌طلبد با توجه به این نظام‌نامه آمادگی‌ها، پایداری دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات افزایش یابد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان اظهار کرد: بحث مهم در حوزه پدافند غیعامل "تاب‌آوری" به معنای فرصت سازی از تهدیدات است به نحوی که اگر بحرانی روی داد نه‌تنها دستگاه‌های اجرایی بتوانند به نقطه ثبات برگردند؛ بلکه بتوانند به شرایطی بهتر از شرایط پیش از بحران دست پیدا کنند.

کارخایی بیان کرد: با توجه به نوع تهدیدات، سطوح رزمایش‌ها و انواع رزمایش‌ها انتظار می‌رود در این زمینه با توجه به وظایف و رسالت و قابلیت‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان و جمعیت هلال‌احمر استان همکاری و همیاری مناسب برای اجرایی و عملیاتی کردن رزمایش انجام پذیرد.

وی گفت: به‌منظور آمادگی و شناسایی ظرفیت‌ها و نقاط قوت و ضعف دستگاه‌ها و بالا بردن کارایی و کارآمدی زیرساخت‌ها در مقابل تهدیدات تدبیر و طرح برگزاری رزمایش با شرایط و پروتکل‌های بهداشتی مورد تأکید است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان اظهار کرد: بخش بهداشت و درمان استان با لحاظ کردن مباحث پدافند غیرعامل پیشگیری و پیش‌بینی و انجام تمهیدات مناسب، تاب‌آوری خوبی در مقابله با ویروس کرونا با همکاری خوب مردم و دستگاه‌های اجرایی داشتند و با تلاش کادر پزشکی و درمانی شرایط خوبی در سطح استان ایجاد شد.

کارخایی بیان کرد: در این زمینه نیاز است همچنان دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برای ثبات و پایداری بیشتر وضعیت به‌دست‌آمده سرلوحه کار همگان قرار گیرد تا روند کاهشی ادامه یابد.

وی تأکید کرد: در نظام آمادگی رزمایش توجه به توانمندسازی حوزه عمومی مورد تأکید است که با آموزش و ایجاد مهارت برای مقابله با شرایط بحران در راستای ارتقای توانمندی می‌توان به این مهم دست‌یافت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: افزایش دانش و آگاهی مردم پیش از وقوع بحران باعث نقش‌آفرینی و ثبات عملکرد آن‌ها در هنگام مواجهه با بحران است.

کارخایی اظهار کرد: تهیه سناریو برای اجرای رزمایش بسیار مهم است و باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که در سطوح مختلف قابل پیاده‌سازی بوده و دارای دستاورد برای دستگاه باشد.

وی بیان کرد: در رزمایش‌ها ارزیابی زیرساخت دستگاه‌ها باهدف پایش عملکرد آن‌ها برای تداوم خدمت‌رسانی به نیروی انسانی در هنگام خطر صورت می‌پذیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: پرداختن به برنامه عملیات پاسخ در نظام‌نامه آمادگی و رزمایش و ثبت مستندات رزمایش مورد تأکید قرار گرفت.

مظفر محمدخانی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان نیز در این جلسه گفت: ایده پردازی، تدوین سناریوی جامع و کامل و روش اجرای رزمایش در هدفمند بودن رزمایش مهم است.

وی افزود: اجرای رزمایش با بهره‌گیری از استانداردها، آموزش و ابتکارات تخصصی و مدیریتی و تجارب حاصله از رزمایش‌های گذشته می‌تواند باعث افزایش توانمندی، آمادگی و مقابله هوشمندانه در برابر انواع تهدیدات شود.

انتهای پیام/74007/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول