اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دانشگاه علوم پزشکی نگاه خود به غرب هرمزگان را تغییر دهد/ مردم از بی‌توجهی‌ها گله‌مندند

نماینده غرب هرمزگان در خانه ملت با اشاره به سفر اخیر وزیر بهداشت به استان و نبود هیچ پروژه‌ای از غرب هرمزگان در پروژه‌های افتتاح شده در این سفر گفت: مردم ما از کم‌توجهی‌ها و بی‌توجهی‌ها گله‌مندند.

دانشگاه علوم پزشکی نگاه خود به غرب هرمزگان را تغییر دهد/ مردم از بی‌توجهی‌ها گله‌مندند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد جباری اظهار کرد: در مراسمی که چند روز قبل با حضور وزیر انجام شد و پروژه های مختلفی نیز در حیطه‌ی بهداشت و درمان افتتاح شد، متأسفانه هیچ برنامه‌ای برای غرب هرمزگان دیده نشده بود که این مسأله حاکی از رویکرد چند سال اخیر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است.

وی با انتقاد از نگاه نادیده انگارانه و تبعیض آمیز مدیریت دانشگاه علوم پرشکی هرمزگان به شهرستانهای مناطق غربی، این رویکرد را بسیار ناعادلانه و غیر حرفه‌ای دانست که در تخصیص منابع مالی و نیروهای انسانی طی سالیان اخیر بوضوح خود را نشان داده است.

نماینده‌ مردم بندرلنگه، بستک، پارسیان و کیش در مجلس شورای اسلامی افزود: ما همواره به حضور مدیران بومی تأکید داریم ولی لازم است این دیدگاه در بین مدیران بومی نهادینه شود که هرمزگان مقتدر متشکل از تمامی شهرستانهای این استان است و نه تنها تعدادی از آن! فلذا این مسئولان باید مدیران بومی تمام نقاط استان هرمزگان باشند.

 جباری در ادامه‌ انتقادات خود از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به بحث توزیع ظرفیت های مدیریتی پرداخت و گفت: با وجود اینکه غرب استان دارای بهترین فرزندان متخصص و کارآزموده در رشته‌های مختلف علوم پزشکی می‌باشد و از ظرفیت این عزیزان بعضأ در خارج کشور نیز بهره برده میشود، متأسفانه مدیریت علوم پزشکی استان در قبال این ظرفیت‌ها نادیده انگاری و تبعیض آمیز است.

نماینده غرب استان در خانه ملت در همین راستا ادامه داد: بنا بر چه دلیل عقلی از این فرزندان غرب هرمزگان در عرصه‌ مدیریت یا معاونت در دانشگاه علوم پزشکی با آن وسعت استفاده ای نمیشود و ما عملأ یک چهره‌ غرب هرمزگانی نیز در چرخه‌ی مدیریتی علوم پزشکی استان نداریم.

عضو هیأت رئیسه‌ کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اینگونه رویه‌هایمعیوب خواستار بازنگری در این نگاه شد و تأکید کرد که با رویکرد چند سال اخیر آقایان، جامعه‌ی غرب هرمزگان احساس میکنند که گویا از دیار و استان دیگری هستند!

جباری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وجود خیّران خوشنام، فعال و با انگیزه در منطقه‌ی غرب هرمزگان اشاره کرد که از آمادگی کافی جهت احداث مراکز بهداشتی و درمانی برخوردارند ولی متأسفانه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نتوانسته یا نخواسته است از ظرفیت عظیم آنها بهره ای ببرد.

دبیر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید جدی بر این موضوع که دیگر دوران نادیده انگاری و عدم توجه به غرب هرمزگان بسر آمده است، خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خواستار اخذ فوری مجوز جهت راه اندازی دانشکده‌ علوم پزشکی غرب هرمزگان در بندرلنگه و بیمارستانهای بندرچارک، جناح و لمزان شد.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول