اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کمک مؤمنانه؛ از دعوت عیدانه تا مأموریت مدیرانه

روزهای پایانی سال در راه است و رزمایش «کمک مؤمنانه» وارد مرحله تازه‌ای خواهد شد. مردم برای کمک‌های عیدانه دعوت شده‌اند و مأموریت‌های ویژه‌ای نیز به برخی مدیران سپرده شده است.

کمک مؤمنانه؛ از دعوت عیدانه تا مأموریت مدیرانه

خبرگزاری فارس- مرتضی مزینانی: بهمن‌ماه نفس‌های آخرش را می‌کشد و روزهای پایانی سال در راه است.

اسفند همواره برای مردم ایران روزهای پرجنب‌وجوشی را رقم زده است؛ اما امسال کمی اوضاع متفاوت است.

ویروس ناخوانده‌ای که نزدیک به یک سال از ورودش به کشورمان می‌گذرد و در تمام ماه‌های گذشته هم کم نیاورده، کسب‌وکار و اوضاع اقتصادی بسیاری را دستخوش تلاطم‌های ناگهانی کرده و اسفند امسال حداقل برای بخش قابل‌توجهی از طبقات متوسط به پایین جامعه، امسال جنب‌وجوش قبل را ندارد.

در همین میانه، رزمایش «کمک مؤمنانه» وارد مرحله تازه‌ای خواهد شد. مردم برای کمک‌های عیدانه دعوت شده‌اند و مأموریت‌های ویژه‌ای نیز به برخی مدیران سپرده شده است.

تنها شنیدن کافی نیست!

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، از تلاش‌های سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان برای تلاش در این عرصه و همچنین همه بسیجیان و پاسدارانی که در این راه تلاش کردند، تقدیر می‌کند و خواستار تداوم فعالیت‌ها در این بخش می‌شود.

او اظهار کرد: حضور بسیجیان و پاسداران در مراحل رزمایش، دلیل بر جدیت آنها در کار بزرگی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور فرمودند تا به‌صورت همه‌جانبه انجام شود.

برادران بسیج و سپاه هم سخنان رهبری را خوب می‌شنوند و هم خوب آن را اجرایی می‌کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: همه ملت ایران موظف هستند تا سخنان رهبری را اجرایی کنند و بگویند سخنانتان را شنیدیم و در عمل از آن اطاعت می‌کنیم؛ مردم باید بدانند که شنیدن تنهای سخنان رهبری کافی نیست و باید عمل هم همراه آن باشد.

شاهچراغی بیان کرد: برادران بسیج و سپاه هم سخنان رهبری را خوب می‌شنوند و هم خوب آن را اجرایی می‌کنند و در تمام مرحله‌های رزمایش کمک‌های مؤمنانه هم لبیک جانانه‌ای به ندای رهبری گفتند.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امام راحل فرمودند «همواره باید حامیان بود» و حمایت از ولایت باید در عمل نشان داده شود. حمایت لفظی کافی نیست و در عمل باید سربازی رهبری و گوش به فرمان ولایت‌فقیه بودن را نشان داد.

ائمه جمعه به میدان بیایند

رئیس ستاد رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در استان سمنان گفت: ائمه جمعه شهرستان‌های استان سمنان، ریاست ستاد رزمایش کمک‌های مؤمنانه را در شهرستان‌های خود بر عهده دارند و کسی که دیگری را به راه خیر دعوت می‌کند، در ثواب او نیز شریک است و عمل او به‌مثابه این خواهد بود که خودش نیز در این کار خیر را انجام می‌دهد و کار ما همین است تا مردم را به راه خیر دعوت کنیم.

شاهچراغی تصریح کرد: امیدواریم مرحله‌های بعدی رزمایش کمک‌های مؤمنانه، از مراحل گذشته بهتر پرشورتر و همراه با کمک‌های بیشتر برگزار شود.

رئیس ستاد رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در استان سمنان گفت: سعی شود تا کسی از قلم نیفتد و شناسایی جامعه هدف در این راستا بسیار مهم است.

شاهچراغی ادامه داد: تجربیات خوبی در این زمینه در بسیج و سپاه استان سمنان وجود دارد که باید در مرحله‌های بعدی رزمایش کمک مؤمنانه هم به کار گرفته شود و انتظار داریم ائمه جمعه و مدیران استان سمنان نظرات و برنامه‌های جدیدی در این راه ارائه دهند.

یک مأموریت ویژه

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سمنان استانی صنعتی است و کارخانه‌های زیادی در این استان و شهرستان‌های آن تأسیس شده است، گفت: امروز باید سراغ کارخانه‌ها رفت تا به نقش خود در کشور اسلامی‌مان عمل کنند و بیشتر به فکر فقرا و نیازمندان باشند.

او همچنین مأموریت ویژه‌ای به مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان داد و گفت: از مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان می‌خواهیم سراغ کارخانه‌ها برود تا کمک خوبی به رزمایش کمک مؤمنانه داشته باشند.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مدیران باید در کارهای خیر بیشتر حضور داشته باشند و خودشان نیز به این امور کمک کنند.

از مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان می‌خواهیم سراغ کارخانه‌ها برود

شاهچراغی اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند خداوند متعال به انسان پول داده تا آن را خرج کند و چه خرجی بهتر از اینکه در راستای لبیک به ندای رهبری به کمک کسانی بشتابیم که از کرونا خسارت دیده‌اند.

او بیان کرد: مردم کشورمان این روزها از ویروس کرونا به‌نوعی خسارت دیده‌اند و نیازمند کمک هستند و این کمک‌ها باید از افراد دارای تمکن مالی جمع‌آوری شود تا به دست خسارت‌دیدگان برسد.

آسودگی اینجا معنا ندارد

ایرانی‌ها همیشه در بحران‌ها نشان داده‌اند چون موجی که آسودگی برایشان معنا ندارد، پیش می‌روند و دستان سخاوتمندشان التیام‌بخش نیازمندان و محرومان جامعه است.

اسفند امسال اما نیازی جدی فراروی خیران، نیکوکاران و همه مردم ایران قرار داده است تا هم نوعان خود را بار دیگر دریابند و دستانشان را به گرمی محبت بفشارند.

در این میان، وظیفه مؤثران و متمکنان جامعه از دیگر بخش‌ها سنگین‌تر است و امید که به‌ویژه صاحبان واحدهای تولیدی بی‌شمار استان سمنان این روزها در عرصه ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی خود هم چون تلاش در بخش تولید بدرخشند.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول