اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

چرخ صنعت نساجی با دستگاه‌های ایرانی می‌چرخد

تولید دستگاه وایندر نخ توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی، با کیفیت استاندارد، سبب شده است که در حوزه ریسندگی و بافندگی صنعتی، بسیاری از نیازهای داخلی مرتفع شود.

چرخ صنعت نساجی با دستگاه‌های ایرانی می‌چرخد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت دانش‌بنیان آپافن با شعار تولید ایرانی، کیفیت جهانی و مجوز فناوری دانش‌بنیان از سال ۱۳۹۰ در زمینه ساخت و تولید ماشین‌آلات نساجی و همین‌طور به طور اختصاصی در زمینه ریسندگی شروع به فعالیت کرد. این شرکت با ساخت ماشین‌آلات صنعتی به مدت یک دهه سابقه فعالیت و همگام با استاندارد جهانی در بازار شناخته شده است.

فرید وکیلی مدیرعامل این شرکت درباره محصول دانش بنیان آن، توضیح داد: به طور خلاصه کار دستگاه وایندر نخ، تولید دوک‌ها یا بوبین‌هایی است که بر روی آن‌ها نخ به صورت منظم و با تراکم خاصی پیچیده شده است. این دوک‌ها در مصارف رنگرزی، دوخت، بافت و حتی فرش‌بافی استفاده می‌شود.

تولید بسته‌های دوک با پیچش حرفه ای تضمین کننده کیفیت تولید در مراحل بعدی است.

نمونه اولیه قابل‌استفاده این محصول سال 1394 آماده و به بهره‌برداری رسید. هم‌اکنون در این شرکت 17 نفر به صورت مستقیم و در حدود 5 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

از شاخصه‌های مهم این دستگاه می‌توان به بومی بودن تمامی مراحل تولید آن اشاره کرد و این محصول هزینه کمتری نسبت به رقبای خارجی دارد چون صفر تا صد محصول داخل ایران تولید شده است.

از مزیت‌های اصلی این دستگاه می‌توان به نخ تولیدی دستگاه اشاره کرد که کیفیت و پیچش خوبی دارد و برای ریسندگی و مواردی از این دست، مناسب است. این شرکت خدمات پس از فروش خوبی هم ارائه می‌دهد.

این محصول نمونه‌های خارجی از کشورهایی مانند هند، ترکیه، چین و حتی سوئیس دارد اما نمونه داخلی باکیفیت بالا، همانند محصول این شرکت وجود ندارد.

صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها، این محصول را مقرون‌به‌صرفه می‌کند. در این شرکت عملکرد، سرعت و مکانیزم دستگاه‌ها با توجه به نیاز مشتری بومی‌سازی می‌شوند.

این محصول تاکنون، صادرات نداشته است اما مسوولان شرکت در حال آماده سازی و تدارک، برای صادرات محصولات هستند و در آینده نزدیک شاهد این اتفاق خواهیم بود.

این مجموعه، شعار تولید ایرانی و کیفیت جهانی را سرلوحه راه خود قرارداده و سعی کرده است با خلاقیت و دانش فنی، محصولات درخور صنعت نساجی کشور و همین‌طور سایر صنایع ارائه کند. محصولات تولیدی کاملاً بیانگر جایگاه نوآوری، تحقیق و توسعه در این گروه دانش بنیان است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول