اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

ساخت میکروسکوپ‌های دو منظوره با قابلیت تصویربرداری آنلاین برای نخستین بار در دنیا

دانش آموخته دانشگاه آزاد یک میکروسکوپ‌ دو منظوره با قابلیت تصویربرداری آنلاین ارائه کرد که برای آزمایشگاه‌های مدارس و دانشگاه‌ها کاربرد دارد.

ساخت میکروسکوپ‌های دو منظوره با قابلیت تصویربرداری آنلاین برای نخستین بار در دنیا

متین فراهانی دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه پس از بررسی نیازمندی‌های بازار، ایده ساخت میکروسکوپ‌های دو منظوره با قابلیت تصویربرداری آنلاین در ذهنم شکل گرفت، گفت: هزینه بالای میکروسکوپ ها، ناتوانی استفاده جمعی از میکروسکوپ‌ها، تنظیم سخت لام و لامل‌های میکروسکوپی، عدم توانایی ثبت و ضبط محتوا در میکروسکوپ های نوری از جمله نیازهای بازار بودند.
وی ادامه داد: راهکار بنده و همکارم در پاسخگویی به نیاز بازار، تلفیق چند بدنه میکروسکوپ در یک بدنه و افزودن قابلیت‌های اتوفکوس، دوربین فیلم برداری، هرم های هولوگرامی در آن بود.
فراهانی اظهار کرد: محصول «میکروسکوپ‌های دو منظوره با قابلیت تصویربرداری آنلاین» تجمیع سه دستگاه میکروسکوپ، استریوسکوپ و هرم های هولوگرامی است که قادر است دو نوع تصویربرداری میکرو و استریو را انجام داده و تصویر نمونه روی لام را بر روی گوشی یا تبلت ایجاد کند. در نهایت توسط یک نرم افزار فیلم و عکس های به دست آمده از حالت استریورا به صورت سه بعدی بر روی هرم هولوگرامی ایجاد می کند تا فراگیران یک تصویر واحد را از چهار جهت به صورت سه بعدی تماشا کنند.
وی با بیان اینکه محصول میکروسکوپ‌های دو منظوره با قابلیت تصویربرداری آنلاین نسبت به نمونه های نسبتاً مشابه، کم هزینه تر و پرکاربردتر است، افزود: هر بخش از این میکروسکوپ ها دارای محصولات نسبتاً مشابه ای در بازار است، اما تلفیق همه این قابلیت ها در یک بدنه، در حال حاضر دارای نمونه داخلی و خارجی نیست. این محصول قابل ارائه به تمامی آزمایشگاه ها، پژوهش سراها، مراکز تحقیقاتی مدارس، دانشگاه ها است.
فراهانی با بیان اینکه میکروسکوپ‌های دو منظوره با قابلیت تصویربرداری آنلاین در رویداد ملی عصر امید در معرض دید علاقه مندان قرار می‌گیرد، تأکید کرد: این طرح ماحصل تلاش و همفکری بنده با سحاب مریدبیدختی است.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول