اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ماه مبارک رمضان

سامانه پخش اذان در کتابخانه‌های خوزستان نصب شد

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از ایجاد سامانه پخش اذان در کتابخانه‌های عمومی استان در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ نماز و ایجاد فضای معنوی کتابخانه‌ها خبر داد.

سامانه پخش اذان در کتابخانه‌های خوزستان نصب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، لفته منصوری اظهار داشت: به منظور اهمیت موضوع نماز و انجام به موقع این فریضه الهی این دستگاه خریداری شد که 3 دقیقه قبل از اذان با خواندن آیاتی از کلام الله مجید آغاز به کار و در وقت شرعی آن روز اذان شروع می‌شود بدین ترتیب با نصب این سامانه در کتابخانه‌های عمومی استان، امکان اقامه نماز اول وقت در کتابخانه‌ها فراهم می‌شود.

وی توجه به نماز را از ضروری‌ترین اهداف فرهنگی مذهبی کتابخانه‌های عمومی دانست و گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای تقویت ارزش‌های معنوی و زدودن غبار ناشی از روزمرگی‌های دنیایی است و نماز، مؤثر‌ترین فریضه در رسیدن به عالی‌ترین درجات روحی و معنوی است.

منصوری گفت: از مزیت‌های این دستگاه این است که با یک بار تنظیم و روشن نمودن آن دیگر نیازی به تنظیمات مجدد ندارد و به صورت خودکار ‌آغاز به کار می‌نماید.

به گفته وی، این سیستم که کاملا خودکار و اتوماتیک است در هر یک از سه وقت شرعی یک اذان به دلخواه و سلیقه کاربر و یا به صورت رندوم پخش می‌کند، اوقات شرعی دستگاه اذان‌گو منطبق بر محاسبات موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به عنوان مرجع رسمی اوقات شرعی در کشور است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان افزود: در این ماه مبارک و به منظور احیای فضای مذهبی و ایجاد مظاهر فرهنگ قرآنی در کتابخانه‌های عمومی علاوه بر ایجاد فضایی مناسب برای اقامه نماز برای مراجعه کنندگان و گذاشتن کتاب‌های قرآن و ادعیه در نمازخانه‌ها، پوستر‌هایی در خصوص نماز و نماز‌خوانی برای استفاده نماز‌خوانان در این مکان مقدس قرار داده شده است.

منصوری گفت: در فاز اول این طرح 36 کتابخانه عمومی استان در شهرستان‌های ایذه، دزفول، شوشتر، بهبهان، مسجد سلیمان، رامشیر، شوش، باغملک، شادگان، رامهرمز، گتوند، لالی، اهواز و اندیکا مجهز به این سامانه شده‌اند و تلاش ما بر این است که تا پایان سال همه کتابخانه‌های عمومی استان را مجهز به این سامانه پخش اذان نماییم.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول