اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت اجتماعی نیروی انتظامی البرز خبر داد

کاهش چشم‌گیر آمار جرم در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: فضای معنوی و ارزشی که در ماه مبارک رمضان وجود دارد، موجب می‌شود که هر ساله در این ماه ما با کاهش چشم‌گیر جرم روبه‌رو باشیم.

کاهش چشم‌گیر آمار جرم در ماه مبارک رمضان

باقر صفرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ماه مبارک رمضان دارای برکات بسیاری بوده و مردم مومن و ولایی استان البرز در کنار اقشار مختلف در این ماه پر فیض اقدام به انجام فرایض دینی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین وظائف ذاتی نیروی انتظامی تامین امنیت و آرامش مردم است، گفت: در زمانی که اکثر مردم روزه‌دار بوده و مشغول عبادت هستند، نباید به گونه‌‌ای رفتار شود که تعرضی به آنها وارد شده و حقوق روزه‌داران و عابدان زیر پا گذاشته شود.

سرپرست معاونت اجتماعی نیروی انتظامی البرز افزود: بر این اساس ماموران نیروی انتظامی وظیفه دارند،‌ با افرادی که از روی عمد هنجارشکنی کرده و تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند، برخورد قاطع داشته و امنیت روانی روزه‌داران را تامین کنند.

صفرزاده افزود: البته بر اساس تعالیم دینی ممکن است افرادی توانایی روزه  گرفتن را نداشته باشند، از این افراد تقاضا داریم که در ماه مبارک رمضان حرمت دیگر هموطنان خود را حفظ کرده و از خوردن و آشامیدن در خیابان‌ها و اماکن عمومی خودداری کنند.

وی تاکید کرد: به طور قطع پلیس به حریم خصوصی افراد تعرضی نداشته و در اماکن شخصی این گروه از مردمی که توانایی روزه گرفتن ندارند، می‌توانند برای رفع نیاز خود اقدام کنند.

کاهش چشم‌گیر آمار جرم در ماه مبارک رمضان

صفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اکثر مردم به ویژه جوانان ایران اسلامی پایبند به اصول و قوانین دینی هستند، گفت: خوشبختانه در ایام ماه مبارک رمضان شاهد همکاری بسیار خوبی میان پلیس و مردم هستیم.

وی افزود: اگر به آمارها نگاه کنیم، در می‌یابیم که ارتکاب جرم در ماه مبارک رمضان به دلیل حال و هوای معنوی حاکم بر کشور به شدت کاهش می‌یابد.

سرپرست معاونت اجتماعی نیروی انتظامی البرز تصریح کرد: این موارد نشان می‌دهد که اکثر مردم و به ویژه جوانان ایران اسلامی پایبند به اصول و آرمان‌های دین مبین اسلام بوده و با وجود توطئه دشمنان افرادی متدین و پاک‌دامن هستند.

انتهای‌پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول