اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت دیر:

طبیعت زندگی عشایری مانع از ارائه خدمات بهداشتی به آنان نشود

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: طبیعت زندگی عشایری نباید مانع از ارائه خدمات بهداشتی درمانی مطلوب به جامعه عشایری شود.

طبیعت زندگی عشایری مانع از ارائه خدمات بهداشتی به آنان نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر، حسن فخرایی صبح امروز در بازدید مسئولین واحدهای ستادی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از منطقه عشایری چاهکت این شهرستان اظهار داشت: خدمت‎رسانی به قشر محروم عشایر امری لازم و وظیفه خدمتی ما است که شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در این زمینه پیش قدم بوده است.

وی با بیان اینکه عشایر شهرستان دیر از نعمت خدمات بهداشت و درمان برخوردار هستند، گفت: با برنامه‎ریزی انجام شده و تشکیل تیم‎های سیار بهداشت و درمان و حضور آنان در مناطق عشایری خدماتی از قبیل واکسیناسیون ، مراقبت کودکان و مادران باردار، کلرسنجی و کلرزنی آب، بهداشت مدارس و بهداشت روان ارائه می‌شود.

فخرایی افزود: برگزاری جلسه بررسی مشکلات مناطق عشایری در منطقه عشایرنشین چاهکت و بازدید محیطی از وضعیت بهداشت و درمان عشایر نشانگر عزم جدی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در ارائه خدمات مطلوب به جامعه عشایری شهرستان است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به خدمات‌دهی تیم‎های سیار بهداشت و درمان اظهار داشت: تیم‎های سیار بهداشت و درمان متشکل از پزشک، ماما، کاردان بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‎ها هر ماه به طور مستمر و به موقع با مراجعه به مناطق عشایرنشین این شهرستان خدمات بهداشت و درمان ارائه می‎دهند.

فخرایی ادامه داد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر تعداد هفت چشمه سرویس بهداشتی در مناطق عشایری احداث کرده است که مورد استفاده عشایر قرار دارد و سعی بر آن است تا در حد امکان مشکل بهداشتی مناطق عشایری رفع شود.

وی افزود: در بحث بهداشت محیط و استفاده از آب آشامیدنی سالم، به‌رغم اینکه همکاران زحمتکش بهداشت محیط مراکز بهداشتی درمانی آبدان و بردخون به طور مستمر مخازن آب را کلرسنجی و کلرزنی می‎کنند ولی به دلیل فقدان لوله‎کشی و استفاده از مخازن برای نگهداری بلند مدت از آب ، متاسفانه آب آشامیدنی آن‌ها در معرض آلودگی قرار دارد.

وی مناطق عشایری را فاقد حمام بهداشتی دانست و اظهار امیدواری کرد: با توجه به آب و هوای منطقه و سردی هوا در فصل سکونت عشایر در منطقه، متولیان امر نسبت به رفع این معضل اقدام کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در ارتباط با وضعیت بهداشت مدارس عشایری گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر توجه ویژه‎ای به بهداشت و سلامت دانش‌آموزان عشایری دارد و آموزش و پرورش نیز باید متناسب با وظایف خود خدمات لازم در راستای سلامت دانش‌آموزان ارائه دهد چرا که ارتقای سلامت جامعه مرهون همکاری تمامی دستگاه‎های اجرایی است.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان عشایری منطقه چاهکت فاقد میز و نیمکت بوده و بر روی زمین می‎نشینند که این موضوع علاوه بر سردی زمین و مشکلات مربوط به آن، باعث شیوع ناهنجاری‎های ساختار قامتی و اسکلتی در دانش‌آموزان می‎شود که این مهم باید در دستور کار مسئولین مربوطه برای تامین وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان عشایر قرار گیرد.

گفتنی است چاهکت در 15 کیلومتری شمال شهر آبدان و در دامنه کوه جاشک قرار دارد.

انتهای پیام/66003/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول