اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

فندقلو طبیعی‌ترین فضای گردشگری اردبیل است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از فندقلو به عنوان طبیعی‌ترین فضای گردشگری در کشور و استان اردبیل یاد کرد.

فندقلو طبیعی‌ترین فضای گردشگری اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یحیی نقی‌زاده ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه گردشگری نمین اظهار داشت:‌ آنچه که بر جایگاه و عظمت نمین به عنوان یک منطقه بکر گردشگری و طبیعی افزوده است وجود جاذبه‌های سیاحتی است که نمونه آن منطقه فندقلو و جنگل‌های به هم تنیده این نقطه از کشورمان است.

وی با یادآوری اینکه در قالب حفاظت و صیانت از این مناطق طبیعی طرح جامع توسعه گردشگری در شهرستان نمین در حال تدوین است، تصریح کرد: امیدواریم اعتبار لازم برای اجرای این طرح تخصیص پیدا کند تا بتوانیم نمین را به عنوان زیباترین منطقه گردشگری طبیعی مهیای حضور گردشگران داخلی و خارجی کنیم.

نقی‌زاده از توسعه زیرساخت‌های گردشگری به عنوان اولویت جدی مناطق طبیعی این شهرستان یاد کرد و افزود: هر چقدر در این حوزه سرمایه‌گذاری صورت بگیرد قطعاً به نفع مردم و منطقه می‌باشد.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: در این شهرستان که علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، مهد فرهنگ و ادب نیز می‌باشد بیش از 90 اثر به ثبت ملی رسیده که ثبت آثار تاریخی، معنوی و طبیعی همچنان با قدرت و قوت در سال‌های آینده ادامه می‌یابد.

وی سهم شهرستان نمین را در توسعه همه‌جانبه حوزه صنایع دستی و تولیدات هنرمندان در این زمینه را یادآور شد و اضافه کرد: برخی از شهرهای نمین به تولید آثار فاخر صنایع دستی شهره هستند که از جمله آن عنبران است که در تولید صنایع دستی به ویژه گلیم، مسند و قالی از پیشینه بسیار غنی برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل یادآور شد: ‌در کنار آن با احیای زیبایی‌ها و ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری فندقلو و گردنه حیران و توسعه فازهای بعدی تله‌کابین دهکده توریستی حیران می‌توانیم ظرفیتی را ایجاد کنیم تا گردشگران ورودی بتوانند از این زیبایی‌ها استفاده کرده و مدت اقامت گردشگری در استان افزایش پیدا کند.

نقی‌زاده از اختصاص 170 میلیون تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های منطقه گردشگری فندقلو تا دهکده توریستی حیران خبر داد و گفت: در این زمینه همچنان به فرآیند توسعه همه‌جانبه مناطق بکر و گردشگری نمونه نمین نیاز داریم که انتظار می‌رود در سال‌های آینده همین حرکت‌ها بستر شکوفایی بیشتر را فراهم آورد.

وی افزود: در قالب طرح جامع گردشگری نمین می‌توان هدف‌گذاری‌ها و حرکت‌ها را درست و دقیق انجام داده و برای به سرانجام رساندن آنها تلاشی مضاعف انجام داد.

نقی‌زاده نزدیکی ایام تعطیلات نوروزی و راه‌اندازی ستاد تسهیلات در این شهرستان را خاطر نشان کرد و اظهار داشت: قرار است در هفته پایانی اسفندماه منطقه گردشگری فندقلو و ورودی‌های شهرهای مختلف استان اردبیل و جاذبه‌های دیدنی این استان پاکسازی شده و چهره زیبایی به شهر در آستانه بهار ببخشیم تا همه مردم از این فضاها استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست فرماندار نمین نیز به ظرفیت بی‌نظیر فندقلو و حیران به عنوان دو قطب گردشگری طبیعی اشاره کرد و ادامه داد: مزیت نمین به اکوتوریسم است.

سید تقی دریتیم تصریح کرد:‌ علاوه بر این ظرفیت‌ها در شهرستان نمین آثار تاریخی متنوع وجود دارد و تولیدات صنایع دستی نیز به همت پنج هزار هنرمند و صنعتگر رونقی چندین برابری یافته است.

وی از تولید سالانه 300 هزار متر مربع انواع محصولات صنایع دستی را یادآور شد و خواستار تهیه مکان مناسب برای عرضه و فروش این محصولات در مسیر حرکتی گردشگران از آستارا به سمت اردبیل شد.

دریتیم در پایان سخنان خود با انتقاد از معطل ماندن احداث ساختمان صنایع دستی عنبران ضرورت تکمیل و فعال‌سازی آن را خاطر نشان شد.

انتهای پیام/62001/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول