اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعلام برنامه‌های گردشگری در ایام نوروز

ارائه خدمات گردشگری به 68 هزار شهروند تهرانی

خبرگزاری فارس: شهرداری منطقه 20 به‌عنوان میزبان و متولی شهر در برگزاری جشنواره گردشگری و صنایع دستی نقش بسزایی ایفا کرده است.

ارائه خدمات گردشگری به 68 هزار شهروند تهرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، شهرداری منطقه 20 به‌عنوان میزبان و متولی شهر در برگزاری جشنواره گردشگری و صنایع دستی نقش بسزایی ایفا کرده است و از چندین هفته قبل اقدامات مناسب را جهت ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و فیزیکی به برگزارکنندگان جشنواره و مخاطبان انجام داده است.

غلامرضا قلمی، مدیر اداره فرهنگی و امور گردشگری شهرداری منطقه 20 در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس در جنوب استان تهران با اشاره به این مطلب اظهار داشت: با تغییر رویکرد شهرداری تهران از سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی، هویت بخشی به محلات به‌عنوان یکی از مهمترین رسالت‌های مدیریت شهری مناطق تعریف شده است و شهرداری منطقه 20 نیز با احیا و معرفی آثار تاریخی ری، برپایی مستمر تورهای ری‌گردی، تاسیس مرکز ری‌شناسی و برپایی همایش‌های فرهنگی و تاریخی نقش بسزایی در معرفی پیشینه غنی این منطقه تاریخی داشته است.

قلمی، از برگزاری تورهای ری‌گردی در حاشیه جشنواره گردشگری خبر داد و افزود: در طول سال جاری بیش از 68 هزار شهروند از برنامه‌های گردشگری تورهای رایگان ری‌گردی و تهران‌گردی برخوردار شده‌اند و در راستای ترویج فرهنگ گردشگری و آشنایی بیشتر شهروندان با اماکن تاریخی ری یکی از غرفه‌های جشنواره به مجموعه ری‌گردی اختصاص یافته است که خدمات گردشگری مناسبی را به علاقمندان ارائه می‌دهد.

مسئول گردشگری شهرداری منطقه 20 با اعلام ویژه‌برنامه‌های گردشگری ایام نوروز عنوان کرد: از سوم تا سیزدهم فروردین ماه روزانه 10 دستگاه اتوبوس برای برگزاری تورهای گردشگری رایگان از سوی شهرداری منطقه تدارک دیده شده است که در مجموع 100 دستگاه اتوبوس را شامل می‌شود.

وی  در ادامه خاطرنشان کرد: براساس تصمیم کمیته گردشگری پنج غرفه اطلاع‌رسانی با همکاری کارشناسان میراث فرهنگی و شهریاران جوان در میادین اصلی منطقه مستقر می‌شوند که ضمن اطلاع‌رسانی به مهمانان نوروزی، ثبت‌نام از علاقمندان به حضور در تورهای گردشگری را نیز برعهده دارند.

گفتنی است در طول ایام نوروز بیش از 5 هزار بروشور اطلاع‌رسانی و 2 هزار کتاب ری‌شناسی از سوی معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 20 در میان شهروندان و مسافران توزیع می‌شود و شهروندان از هم‌اکنون فرصت دارند تا با مراجعه به مرکز ری‌شناسی واقع در میدان مدرس یا غرفه‌های گردشگری برای حضور در تورهای گردشگری ثبت‌نام کنند.

 

صرفاً جهت اطلاع!

اداره اجتماعی، فرهنگی، آموزش‌های شهروندی شهرداری منطقه با حضور در جشنواره گردشگری هدایا و بسته‌های آموزشی متعددی را برای مهمانان تدارک دیدند که درطول بازدید به آنها اهدا شد.

صرفاً جهت اطلاع!

نمایشگاه دائمی صنایع دستی درمرکز ری شناسی دایر است و هنرمندان ری علاوه بر خلق آثار هنری، تجربیات خود را در قالب دوره‌های آموزشی در اختیار هنرجویان قرار می‌دهند.

صرفاً جهت اطلاع!

بازار هنر با حضور و مشارکت زنان کارآفرین و هنرمند ری در نیمه دوم اسفند ماه در مجموعه فرهنگی ری‌شناسی برپا می‌شود و علاقمندان به مدت پنج روز فرصت دارند تا از این نمایشگاه و فروشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/2462/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول