اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین:

آمار ساخت و سازهای غیرمجاز در قزوین کاهش نداشته است

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: بررسی‌های نشان می‌دهد که آمار ساخت و سازهای غیرمجاز در استان قزوین نه تنها کاهش نداشته بلکه هر سال معادل سال قبل است.

آمار ساخت و سازهای غیرمجاز در قزوین کاهش نداشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نادر محمدزاده در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کارگروه زیربنایی یکی از فعال‌ترین زیرمجموعه‌‌‌های شورای برنامه‌‌ریزی استان به شمار می‌رود که در یک سال گذشته برای بهتر شدن فرآیندهای آن تلاش زیادی شده است.

وی افزود: یکی از راهکارهایی که برای افزایش سرعت انجام کار و بازدهی بیشتر در پیش گرفته شده این است که ابتدا طرح در کمیته تصویب و سپس مراحل دریافت استعلام‌ها آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: به این ترتیب وقت و هزینه مردم هدر نرفته و مراجعان با مشکلات کمتری روبرو می‌شوند.

محمدزاده با اشاره به اینکه هر ساله 16 کارگروه تشکیل می‌شود، عنوان کرد: در سال گذشته 500 پرونده در کارگروه‌های تشکیل شده، مطرح و بررسی شد.در دو ماه گذشته نیز بیش از 143 پرونده در پنج کارگروه زیربنایی استان مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی این استان موظفند اگر پروژه عمرانی در دست اجرا دارند، کارگروه را مطلع کنند تا برنامه‌ریزی دقیقی برای اجرای سریع‌تر و اصولی‌تر آن انجام شود.

محمدزاده ضمن ابراز نگرانی از تداوم ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف قزوین گفت: بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که آمار ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطقی مانند کورانه، زرشک و کامان و الموت هر سال معادل سال قبل است. جلوگیری از روند ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف قزوین باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط و با جدیت بیشتری پیگیری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به فراهم شدن زمینه‌های لازم برای جلوگیری از زمین خواری در این استان بیان کرد: برخی پروژه‌های مهم ملی در استان قزوین در حال اجراست که اگر به خوبی مدیریت شود می‌تواند از زمین‌خواری و آلودگی‌های زیست محیطی جلوگیری کند.

محمدزاده با اشاره به پروژه‌های ملی استان قزوین در حوزه راه خاطرنشان کرد: در حوزه راه ساخت جاده قزوین، الموت به تنکابن و مسیر رحیم‌آباد به کلاچای از پروژه‌های ملی و مهم به شمار می‌رود که با تشکیل کمیته ویژه می‌توان تمام مسائل مرتبط با این حوزه از قبیل مزیت، مشکلات و پیامدهای منفی زیست محیطی را مورد بررسی و توجه قرار داد.

به گفته وی محور شهید ابوترابی از تهران قدیم تا سه‌راهی پل وینا، ساخت مجموعه توریستی بهارستان و مجتمع شهید زرآبادی توسط شهرداری از جمله پروژه‌هایی است که نیازمند همکاری کارشناسی شورای برنامه‌ریزی برای تسریع در کار است.

انتهای پیام/77010/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول