اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

رشد 50.2 درصدی جمع‌آوری زکات فطره در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از رشد 50.2 درصدی جمع‌آوری زکات فطره از سوی بهزیستی این استان خبر داد.

رشد 50.2 درصدی جمع‌آوری زکات فطره در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین سعیدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال افزون بر 736 میلیون و 227 هزار ریال زکات فطره در این استان جمع‌آوری شد.
وی افزود: این میزان زکات فطره از طریق 180 پایگاه ثابت و سیار این سازمان در مکان‌های برپایی نماز عید سعید فطر جمع آوری شد.
سعیدی با اشاره به فطریه جمع‌آوری شده از سطح شهرستان‌های هفت‌گانه این استان، گفت: با تلاش مأموران جمع‌آوری زکات فطره در شهرستان شهرکرد در عید سعید فطر امسال افزون بر 439 میلیون و 178 هزار ریال فطریه جمع‌آوری شده است که این میزان در مقایسه با زکات فطره سال 89 افزون بر 37.5 درصد رشد داشته است.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 119 میلیون و 131 هزار ریال میزان زکات فطره جمع‌آوری شده در شهرستان بروجن است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 63.8 درصدی برخوردار است.
وی میزان فطریه جمع‌آوری شده شهرستان فارسان را 63 میلیون و 800 هزار ریال اعلام کرد و گفت: این میزان فطریه در مقایسه با فطریه 39 میلیون و 500 هزار ریالی این شهرستان در سال گذشته 61.5 درصد رشد داشته است.
سعیدی از رشد 182.4 درصدی زکات فطره شهرستان اردل خبر داد و گفت: میزان فطریه جمع‌آوری شده در شهرستان اردل بالغ بر 19 میلیون و 800 هزار ریال است که در مقایسه با فطریه 7 میلیون ریالی سال گذشته از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده است.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این زکات فطریه باید به دست نیازمندان برسد، افزود: زکات فطریه پس از شمارش به حساب مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی استان واریز می‌شود و پس از محاسبه کلی به همین میزان امکان کمک به مستمندان وجود خواهد داشت.
سعیدی با اشاره روند موجود برای انجام مراحل مورد نیاز، خاطر نشان کرد: مراحل گردش پول در بخش زکات فطریه حداکثر یک هفته به طول می‌انجامد و پس از این مدت توسط ادارات بهزیستی شهرستان‌ها توزیع خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه توجه ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته که در دولت نهم در دستور کار قرار گرفته بود در دولت دهم با جدیت بیشتری ادامه دارد، گفت: بودجه این سازمان بر اساس اولویت‌های محرومیت مناطق توزیع و تلاش خواهد شد با تحت پوشش خانواده‌های نیازمند، مددجویان و معلولان توجهی ویژه در راستای محرومیت زدایی شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول