اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص خبر داد:

فعالیت هزار ورزشکار در هیئت ورزش‌های بیماران خاص

خبرگزاری فارس:رئیس فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: هم‌اکنون هزار ورزشکار در سطح هیئت ورزش‌های بیماران خاص فعالیت می‌کنند.

فعالیت هزار ورزشکار در هیئت ورزش‌های بیماران خاص
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدباقر فاطمی‌نسب بعد از ظهر امروز در مجمع انتخابات رئیس هیئت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضای خراسان شمالی اظهار داشت: به دلیل محدودیت فضا و امکانات تعداد ورزشکاران این فدراسیون نسبت به مخاطبان کمتر است.
وی شمار مخاطبان فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا را 5/5 میلیون نفر عنوان کرد و گفت: برای ترویج ورزش در بین این بیماران باید نیکوکاران و دستگاه‌های مرتبط مشارکت کنند.
فاطمی‌نسب با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در رشته‌های ورزشی این فدراسیون تاکنون خوش درخشیده است، افزود: در این راستا کشورمان توانست عنوان پنجمی مسابقات جهانی ورزش‌های بیماران خاص را در سطح 70 کشور دنیا کسب کند.
وی کسب این عنوان را نشان از برنامه ریزی‌های انجام شده برای توسعه فعالیت‌های ورزشی در این فدراسیون برشمرد و گفت: امسال نیز برای تقویت ورزشکاران این فدراسیون مسابقات مختلف ورزشی در استان‌ها تدارک دیده شده است.
رئیس فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا خاطرنشان کرد: بر همین اساس تلاش می‌شود تا با انجام مجموع فعالیت‌های ورزشی در مسابقات جهانی 2014 آفریقای جنوبی عنوان سومی جهان برای جمهوری اسلامی رقم بخورد.
وی با بیان اینکه برای توسعه ورزش‌های بیماران خاص طی امسال 30 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: 6 میلیارد ریال از این اعتبار برای توسعه ورزش هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا اختصاص یافته است.
به گفته فاطمی‌نسب، 24 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز برای فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی برای ترویج و گسترش ورزش در میان مخاطبان صرف می‌شود.
وی اعتبارات این فدراسیون را نسبت به جمعیت مخاطب کافی ندانست و افزود: با تاسیس وزارت ورزش و جوانان، امید می‌رود تا اعتبارات بیشتری برای تقویت این فدراسیون اختصاص یابد.
رئیس فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا در بخش دیگری تعداد گروه‌های بیماری که در این فدراسیون فعالیت می‌کنند را 5 گروه عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌هایی که از سوی فدراسیون ایران با کمیته بین‌المللی المپیک انجام شد، خوشبختانه ورزش‌های پیوند اعضا در این کمیته به رسمیت شناخته شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول