اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

دفاع مقدس مردمی‌ترین جنگ دنیا بود

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: دفاع مقدس مردمی‌ترین جنگ دنیا برای حفظ نظام بود و 230 هزار شهید سند افتخار ماست.

دفاع مقدس مردمی‌ترین جنگ دنیا بود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران حمل و نقل استان با اشاره به نزدیک شدن به ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: نباید در هیچ شرایطی شهدای جنگ تحمیلی را فراموش کنیم.
وی با بیان اینکه هر چه که داریم از وجود شهداست، تصریح کرد: اقتدار امروز ایران اسلامی نتیجه ایثارگری و از خودگذشتگی شهیدان است.
مقام ارشد استان با اشاره به اینکه هر روز شاهد تحولات بزرگی در کشور هستیم، تصریح کرد: هر روز تحولات گسترده‌ای در کشور اسلامی ایران اتفاق می‌افتد که هر کدام از آنها مسئولیتی برای ماست که در راه شهیدان گام برداریم.
وی با تاکید بر اینکه کار باید برای رضای خدا باشد، عنوان داشت: 230 هزار شهید سند افتخاری برای ماست و دفاع مقدس مردمی‌ترین جنگ دنیا بود که به وقوع پیوست.
سعادتی ادامه داد: در دفاع مقدس تمام مردم از پیر و جوان و زن و مرد و جوان و نوجوان نقش داشتند و با دفاع جانانه اجازه ندادند که یک وجب از خاک میهن در دست دشمن باقی بماند.
استاندار گیلان دفاع مقدس را جنگ جهانی سوم و اعلام نشده دشمن نامید و بیان داشت: این جنگ بر ما تحمیل شد و هدف دشمن جز ساقط کردن نظام نبود.
وی با تصریح بر اینکه مردم ایران شجاعانه در مقابل دشمن ایستادگی کردند، اذعان داشت: در این راستا از تمام سطح شهدایی تقدیم نظام اسلامی شد.
سعادتی شهدای زن و دانش‌آموز، کشاورز، مهندس و... را از افتخارات دفاع مقدس خواند و ابراز داشت: دفاع مقدس مردمی‌ترین جنگ دنیا برای حفظ اسلام و نظام بود و همه در صحنه بودند.
وی با اشاره به فرمایش امام راحل در زمان جنگ تحمیلی، متذکر شد: امام راحل آن زمان فرموده بودند که یک لحظه از جنگ پشیمان نیستیم و این جنگ فتح تمام سنگرها را در پیش دارد و موجب بیداری دنیا می‌شود.
مقام عالی دولت در گیلان اضافه کرد: امروز می‌بینیم که پیش‌بینی‌های امام راحل در حال تحقق یافتن است و امروز بیداری اسلامی نتیجه خون شهدا، پایداری، ایثار، جهاد و شهادت است.
وی با ارج گذاشتن به مقام والای شهیدان اظهار داشت: شهدا خود را قربانی کردند که اسلام و دین حفظ شود و نباید مسئولیت‌های خود را فراموش کنیم.
سعادتی در ادامه زیربنای توسعه فرهنگی، صنعتی، گردشگری و کشاورزی را حمل و نقل نامید و ابراز داشت: ظرفیت‌های خوبی در بحث حمل و نقل در استان وجود دارد.
وی قبول کردن روسیه برای اجرای پروژه راه‌آهن قزوین‌-رشت و رشت‌-آستارا را ناشی از توجه خاص به این صنعت دانست و  تصریح کرد: باید برای استفاده از پیشرفت‌های زیربنایی همت بیشتری کنیم.
این مقام مسئول موقعیت گردشگری استان را یک ویژگی خاص عنوان کرد و افزود: در سه روز تعطیلات عید فطر حدود 6 میلیون نفر مسافر وارد گیلان شدند و باید برای زیرساخت‌های استان تلاش بیشتری صورت گیرد.
وی با بیان اینکه موضوع نوسازی حمل و نقل در دستور کار دولت است، تصریح کرد: ارتقای سطح نظارت تصویر و مدیریت متمرکز برای کنترل ترافیک در جاده‌ها نشانه توانمندی کشور است.
سعادتی به آمار حوادث رانندگی در جاده‌های روستایی استان اشاره کرد و اظهار داشت: آمار تصادفات موتورسواران در راه‌های روستایی خوب نیست و باید راه‌های پیشگیری را دنبال کنیم.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول