اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محمدحسین یادگاری:

جهاد دانشگاهی باید در قالب اتاق فکر نظام نقش‌آفرینی کند

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه این نهاد نیاز به یک بازخوانی هندسی جدید دارد، گفت: اعضای جهاد دانشگاهی باید به عنوان اتاق فکر نظام به دنبال پیشرفت کشور باشند.

جهاد دانشگاهی باید در قالب اتاق فکر نظام نقش‌آفرینی کند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد حسین یادگاری ظهر امروز در نهمین گردهمایی سراسری اشتغال جهاد دانشگاهی در پلاژ وزارت کشور با بیان اینکه نوع جنگ دشمن از جنگ سخت تبدیل به جنگ نرم شد، اظهار داشت: جنگ نرم و دفاع نرم به مراتب سخت‌تر از دفاع مقدس است زیرا که در جنگ نرم دشمن تفکر دینی و مذهبی ما را مورد هدف قرار داد.
وی تصریح کرد: تهاجم دشمن از طریق ایجاد عرفان‌های کاذب به شدت پیگیری می‌شود که تنها پیروی از ولایت فقیه می‌تواند ما را در این جنگ نرم سرافراز بیرون آورد.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور تاکید کرد: با توجه به هوشیاری مسئولان نظام و با وجود هجوم همه جانبه دشمن، استکبار موفق نشد کاری اساسی و راهبردی که نظام ما را منفعل کند از پیش ببرد.
وی ادامه داد: با توجه به هجمه‌های زیاد دشمن جوانانی در سال 90 در کشور رشد یافتند که نسبت به جوانان سال 57 با بصیرت‌تر هستند و برای ماندن در این فضا نیاز است که تفکر جهادی در کشور حفظ شود.
 
 * جهاد دانشگاهی نیاز به یک بازخوانی هندسی جدید دارد
این مسئول دانشگاهی کشور با اعلام اینکه حفظ جهاد دانشگاهی کشور از دغدغه‌های رهبری است، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی بعد از 31 سال نیاز به یک بازخوانی هندسی جدید دارد و راهبردهایی باید در سال 90  توسط نیروهای جهاد دانشگاهی ارائه شود که پشتوانه 30 سال آینده این نهاد باشد.
یادگاری با اشاره به تاسیس جهاد دانشگاهی در سال 59 تصریح کرد: در سال 90 به جایی رسیدیم که مراکز تحقیقاتی متعددی در نظام وجود دارد و ما باید برای تحقق و پویایی نسبت به سال 60 کارهای ارزنده‌تری ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در سال 60 پایه‌گذار بسیاری از فناوری‌های جدید در کشور بود، بیان کرد: اگر جهاد بخواهد کار پژوهشی انجام دهد نیاز دارد که نسبت به قبل دو برابر انرژی و حرکت از خود بروز دهد.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به برنامه‌ریزی‌های کلان کشور برای توسعه تاکید کرد: جهاد باید مطابق با برنامه‌های نظام و در کنار آن با توانایی چند برابری برای توسعه کشور تلاش کند و اعضای جهاد دانشگاهی باید به عنوان اتاق فکر نظام به دنبال پیشرفت کشور باشند.
  
*نگفتم جهاد دانشگاهی بسته شود
وی ادامه داد: جهاد باید در سال 90 بازنگری اساسی نسبت به برنامه‌های خود داشته باشد و اگر در مواردی از فرصت‌ها استفاده نکرد برنامه‌ریزی برای استفاده از فرصت‌ها را در برنامه کاری خود قرار دهد.
یادگاری ادامه داد: برنامه‌ریزی اساسی برای ایجاد اشتغال و اشتغال فارغ‌التحصیلان در دستور کار قرار گیرد و تلاش برای  ایجاد زیرساخت‌های اساسی جزو برنامه اصلی مسئولان جهاد دانشگاهی قرار گیرد.
وی یکی از کارهای اثر بخش جهاد دانشگاهی را تربیت نیروی جوان عنوان و خاطرنشان کرد: برای تربیت نیروی جوان نیاز است که زیرساخت‌های اساسی جهاد با تلاش و کوشش در شورای عالی انقلاب فرهنگی درست شود.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور اعلام کرد: برای تحول اساسی در جهاد ما باید اندیشه‌های خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کنیم.
وی با اعلام اینکه در محافلی به نقل از من بیان شد که اگر جهاد دانشگاهی بسته شود به نفع نظام است، بیان داشت: بنده اعلام کردم که اگر قرار است جهاد دانشگاهی با تفکر سال 60 اداره شود و خروجی اثرگذار در کشور نداشته باشد بسته شود، بهتر است.
  
* توانایی تربیت 15 رشته دکترا با محور پژوهشی
این مسئول دانشگاهی کشور تاکید کرد: سند تحول جهاد دانشگاهی باید در دستور کار مدیران قرار گیرد و کارهای اساسی که نظام از جهاد توقع دارد باید به طور جد پیگیری شود.
وی با بیان اینکه در یکی از دولت‌ها حتی رای خروج جهاد دانشگاهی از مراکز علمی نیز برنامه‌ریزی انجام شد و در تقویم برنامه این دولت قرار داشت، افزود: طی 31 سال گذشته جهاد دانشگاهی فراز و فرود‌های زیادی داشت و مسئولان جهاد دانشگاهی باید طوری برنامه‌ریزی انجام دهند که فرودی در کشور از جانب جهاد دانشگاهی وجود نداشته باشد.
رئیس جهاد دانشگاهی در پایان با اعلام اینکه توانایی جهاد در بخش پژوهش بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: در این دوره توانایی تربیت 15 رشته دکترا با محور پژوهشی را داریم.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول