اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باحضور استاندار خراسان رضوی؛

برگزیدگان نهمین جشنواره استانی شعر رضوی تقدیر شدند

خبرگزاری فارس: با حضور استاندار خراسان رضوی از برگزیدگان نهمین جشنواره استانی شعر رضوی تقدیر شد.

برگزیدگان نهمین جشنواره استانی شعر رضوی تقدیر شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمود صلاحی در این مراسم اظهار داشت: معنویت ایران اسلامی به برکت حضور حضرت رضا (ع) است و باید از این فرصت در نهادینه شدن فرهنگ دینی و معارف رضوی در جامعه استفاده کرد و نسبت به اشعار فرهنگ رضوی برنامه‌ریزی کرد.
وی گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با موضوعات مختلف زمینه ساز بروز قابلیت‌های هنرمندان، نویسندگان و شعرا شده است.
صلاحی تصریح کرد: حضور پرشور شعرا در جشنواره استانی شعر رضوی از جمله این ظرفیت‌هاست که با گذشت 9 سال هر سال با استقبال بیشتری روبهرو می‌شود.
صلاحی خاطرنشان کرد: شعر کلام نغزی است که مسیر راه در فهم مطلب کوتاه‌تر می‌کند.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: شعر کهنه نمی‌شود و هر روز زنده و تازه‌تر رخ می‌نمایاند و حتی می‌توان گفت در برخی موارد شعر گویاتر از یک کتاب است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: از مجموع 2 هزار و 500 اثر رسیده به دبیرخانه شهرستان‌ها یک‌هزار و 200 اثر به دبیرخانه استانی برای انتخاب اثر برتر واصل شد.
سیدجواد جعفری اظهار داشت: پس از داوری هشت اثر به عنوان برگزیده و یک اثر به عنوان شعر متفاوت نهمین جشنواره شعر رضوی انتخاب گردید.
گفتنی است در این مراسم زهرا حسین‌زاده و سید حسین سیدی از شهرستان مشهد، عفت خادمانی، خدابخش صفا و نفیسه کاظمی‌زاده از شهرستان نیشابور، معصومه عباسی برگوی از شهرستان سبزوار، مرضیه هاشم‌زاده از شهرستان کاشمر و مجتبی نظام‌آبادی از شهرستان بردسکن به عنوان شاعر برگزیده جشنواره شعر رضوی و ایمان کرخی از شهرستان نیشابور به عنوان شاعر یک شعر متفاوت جوایز خود را از دست استاندار خراسان رضوی دریافت کردند.
در این مراسم همچنین از استاد مصطفی محدثی خراسانی، استاد غلام علی عسکری، استاد جواد محبت به عنوان سه شاعر پیشکسوت و محمد کاظم دبیری رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشهد، رمضان علی بیات رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تخت جلگه، حسین عباسی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چناران و محمد ابراهیم فلاح رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خواف تقدیر شد.
این مراسم در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) در پارک ملت مشهد برگزار شد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول