اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری؛

تاریخ شفاهی دفاع مقدس تدوین می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: تاریخ شفاهی دفاع مقدس در این استان جمع‌آوری و تدوین می‎‏شود.

تاریخ شفاهی دفاع مقدس تدوین می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، جمشید علی بابایی صبح امروز در کارگاه آموزشی دفاع مقدس در شهرکرد اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امری ضروری و بی‌چون و چراست که هر ملت و هر جامعه‌ای که بتواند به‌خوبی این فرهنگ را در میان افراد و اعضای جامعه نهادینه کند تبدیل به قدرتی می‎شود که حتی برترین قدرت‌ها از رویارویی با آن در هراسند.
وی افزود: تجهیز جامعه به اصل و ارزش‌های ایثار و شهادت موجب خواهد شد تا دشمنان به ‌سادگی نتوانند حتی فکر تعدی و یا دست‌اندازی به آن جامعه را در ذهن خود بپرورانند.
علی بابایی خاطرنشان کرد: در جوامعی که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در اولویت‌های کاری قرار بگیرد رشد و پیشرفت آن اجتماع بدون شک مسیری به شدت صعودی و رو به بالا خواهد داشت.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: جمع‌آوری و سازمان‌دهی مدارک مربوط به دفاع مقدس، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در رابطه با موضوع «دفاع مقدس»، برگزاری جلسه هم‌اندیشی استادان درس آشنایی با دفاع مقدس از جمله برنامه‌های این اداره‌کل در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس یادآور رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس است، گفت: دفاع مقدس به ما آموخت که اتحاد را سرلوحه کار خود قرار دهیم چراکه سرافرازی ایران کنونی حاصل شکیبایی، رادمردی و اتحاد راست‌قامتانی است که با خون خود نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.
علی بابایی اظهار داشت: امروز بسیجیان استان به برکت خون شهدا، مقتدر‌تر از گذشته آماده دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند و در صورت نیاز با تکیه بر خداوند با پیروی از دستورات ولی فقیه و فرماندهی معظم کل قوا تا پای جان آماده دفاع از ارزش‌های انقلاب هستند.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط با تمام توان در هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن آیین‌ها و مراسم هفته دفاع مقدس تلاش‌های خود را باید به طور پیگیر انجام دهند، گفت: در عصر کنونی قدرت‌های استکباری به نبردهای جدید در حوزه فرهنگ روی آورده‌اند که تنها با معرفی و ساماندهی آموزه‌های اصیل بومی و مذهبی است که می‌توان جوانان را در مقابل حربه‌ها و دسیسه‌های مختلف بیمه کرد.
علی بابایی افزود: بی‌دغدغگی امروز ما مرهون تلاش و رشادت‌های رزمندگانی است که با گذشتن از جان خود، اجازه ندادند دشمن وارد خاک این سرزمین شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اتفاقات و وقایع اخیر در کشور اظهار داشت: روی آوردن دشمن به جنگ نرم و تهدیدات فرهنگی نشان از ذلالت او در جبهه‌های نبرد در طول هشت سال دفاع مقدس و سایر میادین دارد.
وی ادامه داد: به دلیل نامشخص بودن جبهه‌های نبرد در جنگ نرم باید طیف‌های مختلف جامعه با هوشیاری، قدم در راه مبارزه با دشمنان و تهدیدهای فرهنگی بردارند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول