اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید آمل:

آثار فاخر ادبی دفاع مقدس حمایت شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آمل گفت: آثار فاخر ادبی هشت سال دفاع مقدس که ایام حماسه مردم ایران را به تصویر می‌کشند، حمایت شوند.

آثار فاخر ادبی دفاع مقدس حمایت شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، احمد سیفیان عمران شب گذشته در همایش بزرگ ادبی «ترکش کلمات» که با حضور شاعران برتر حماسی‌سرای مازندران در سالن همایش‌های کتابخانه عمومی آمل اظهار داشت: باید همه مردم کشورمان رشادت‌های شهدا و رزمندگان ایران اسلامی که آبادانی، عزت، اقتدار، امنیت و بسیاری از پیشرفت‌های متنوع علمی، فرهنگی و سیاسی برای ما به ارمغان آوردند، را تبلیغ کنند.
وی با اعلام اینکه باید افکار و اهداف شهدا در جهان گسترش پیدا کند، تصریح کرد: امروزه شاهد هستیم که کشورهای زیادی در دنیا دیگر تاب و تحمل زورگویی‌های سران مستکبر و زورگو را ندارند و با الگوبرداری از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ایران درس مقاومت و ایستادگی آموختند.
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آمل با تاکید اینکه آثار فاخر هنری و ادبی که با زحمات زیادی تهیه شده‌اند حمایت شوند، بیان داشت: این آثار فاخر حماسی در بخش شعر، داستان و نمایش باعث ترویج فرهنگ دشمن‌ستیزی و شهادت‌طلبی در جهان می‌شود.
سیفیان عمران با اشاره به اینکه 190 گلزار شهید در آمل وجود دارد، گفت: مزار یک هزار و 16 شهید دفاع مقدس در این شهر قرار دارد که باعث روشنایی معنوی و درخشش این شهرستان شده است.
وی با اعلام اینکه تا پایان سال 93 تمام پروژه‌های گلزار شهدای آمل به پایان می‌رسد، تصریح کرد: هم اکنون اعتبار 760 میلیون ریالی برای ساماندهی 19 گلزار شهدای تک مزار در این شهرستان تامین شده است که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.
 
* اشعار دفاع مقدس حماسی و پایداری است
مسئول انجمن شعر و ادب شهرستان آمل نیز در این مراسم یادآور شد: در شهرستان آمل شاعران حماسی‌سرای زیادی وجود دارند که اشعار حماسی دفاع مقدس آنها بسیار قوی و ارزشمند است.
قنبر یوسفی با اعلام اینکه شاعران این شهرستان از ذوق شعری و سلایق ادبی خاصی بهره می‌برند، یادآور شد: در هر کشوری برای کسانی که برای عزت و سربلندی و آزادی کشورشان در جنگ‌ها جان دادند مراسم خاصی برگزار می‌شود، ولی در ایران با توجه به اعتقاد راسخ مردم به اسلام و آموزه‌های دینی این مراسم برای شهدا بسیار شکوهمند برگزار می‌شود.
این شاعر نام آشنای مازندران و استاد برتر ادبی افزود: شاعران برای سرودن اشعار برای شهدا و جنگ تحمیلی بی‌شک از تمام توان خود استفاده می‌کنند که این ادعا در کارهای ارایه شده به روشنی واضح است.
یوسفی اذعان داشت: باید اشعار شاعران در این بخش بسیار پویا، فعال، جاندار و با نشاط باشد تا هر روح آرامی را به تکاپو و جوشش درآورد.
به گزارش فارس، در این محفل ادبی و حماسی شاعران استان مازندران سروده‌ها و دل‌نوشته‌های خود در وصف دفاع مقدس، مقام والای شهدا و پایداری و دفاع را اجرا کردند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول