اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار آبادان:

ارزش‌های دفاع مقدس یک گنج تمام‌نشدنی است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار آبادان گفت: دفاع مقدس یک گنج تمام نشدنی است که می‌توان هزاران گنجینه معنوی را از آن استخراج کرد.

ارزش‌های دفاع مقدس یک گنج تمام‌نشدنی است
 به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سید جعفر طباطبایی ظهر امروز در نشستی که با هدف گرامیداشت حماسه کوی ذوالفقاری آبادان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: تاریخ هشت ساله دفاع مقدس ظرفیت‌های معنوی بالایی دارد که می‌توان هزاران گنجینه را از آن استخراج کرده و آنها را در برنامه‌های فرهنگی و برای روشن کردن راه نسل آینده استفاده کرد.
وی افزود: این گنجینه‌ها باید در زمانه‌های هنری و فرهنگی و در قالب کتاب، فیلم، تئاتر، مقالات، نرم افزار و غیره تدوین و به نسل‌های آینده منتقل شوند.
طباطبایی گفت: موفقیت در انتقال این ارزش‌ها و مفاهیم تأثیر بسزایی در فرهنگ‌سازی و حفظ آثار ارزش‌های والای دفاع مقدس خواهد داشت.
معاون فرماندار آبادان با اشاره به نقش مهم و استراتژیک آبادان در زمان جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: آبادان در زمان جنگ بستری خاص و گنجی باارزش به شمار می‌رفت که رخدادهای به وقوع پیوسته در آن زمان را می‌توان ثبت کرد و تا سالها از آن به عنوان یک گنج معنوی فیض برد.
وی تصریح کرد: امروز دغدغه رزمندگان دوران دفاع مقدس این است که به وقایع مهم و تأثیرگذار آن دوران از جمله واقعه تاریخی و حماسه کوی ذوالفقاری آبادان پرداخته شود.
طباطبایی در خصوص اهمیت این واقعه ارزشمند دفاع مقدس گفت: این مسأله در تاریخ جنگ از اهمیت بالایی برخوردار است که در گذر زمان و در نتیجه عدم پرداختن به آن رفته رفته اهمیت خود را در بین عموم از دست داده و ناشناخته باقی مانده‌است.
معاون فرمانداری آبادان با توصیف این حماسه که بر پایه مقاومت و ایستادگی مردم قهرمان کوی ذوالفقاری آبادان در نهم آبان ماه سال 1359 در مقابل دشمن بعثی که قصد اشغال این منطقه را داشته اظهار داشت: این حماسه مسیر تاریخ جنگ هشت ساله را تغییر داد و چه بسا اگر جان‌فشانی و مقاومت مردم قهرمان کوی ذوالفقاری نبود شهر به دست دشمن می‌افتاد و مسیر تاریخ تغییر می‌کرد.
وی ادامه داد: این حادثه باعث حفظ و ابقای شهرستان آبادان شد و نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس به شمار می‌رود.
طباطبایی در خصوص برگزاری همایش گرامیداشت حماسه ذوالفقاری خاطرنشان کرد: این همایش برای نخستین‌‌بار در آبادان برگزار می‌شود که امیدواریم مقدمه‌ای باشد برای اینکه در سال‌های آینده بیشتر و شایسته‌تر به این واقعه مهم تاریخی بپردازیم تا به عنوان جزئی از تاریخ پررنگ دفاع مقدس ثبت شود.
معاون فرماندار آبادان در ادامه تصریح کرد: از مسئولان می‌خواهیم تا این کار را تنها به عنوان یک کار فرهنگی تلقی کرده و از آمیختن آن با مسائل سیاسی بپرهیزند.
طباطبایی با تأکید بر لزوم حفظ آرامش و امنیت جامعه در زمان انتخابات گفت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی از حاشیه‌ها دوری کرده و این برنامه فرهنگی را به بهترین شکل برگزار کنید تا بنیانگذار یک کار فرهنگی و یک حرکت جدید در آبادان باشید.
انتهای پیام/غ20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول