اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پایگاه جهانی گنبد سلطانیه خبر داد:

اتمام فاز نخست مرمت ضلع شمالی گنبد سلطانیه

خبرگزاری فارس: مسئول پایگاه جهانی گنبد سلطانی گفت: فاز نخست احیا و ساماندهی ضلع شمالی گنبد سلطانیه به اتمام رسید.

اتمام فاز نخست مرمت ضلع شمالی گنبد سلطانیه
علی‌رضا رازقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: احیا و ساماندهی این فاز (کارگاه) به عنوان بدنه خارجی ضلع شمالی گنبد سلطانیه یکی از مهم‌ترین بخش‌های عملیات احیا و مرمت گنبد محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه احیا و ساماندهی ضلع شمالی گنبد سلطانیه در چند کارگاه (فاز) تعریف شده است، ادامه داد: کلنگ عملیات احیای نخستین کارگاه‌ مسیر شمالی ارگ سلطانیه در تیر ماه سال جاری زده شد.
با بیان اینکه مقرر بود عملیات احیا و ساماندهی فاز نخست در طول سه ماه و نیم و قبل از آغاز بارندگی به اتمام برسد، تصریح کرد: مرمت و احیای فاز نخست ضلع شمالی گنبد سلطانیه در زمان مقرر به اتمام رسید.
مسئول پایگاه جهانی گنبد سلطانی با اشاره به اینکه فاز نخست ضلع شمالی گنبد سلطانیه در دید بازدید کنندگان و مسافران قرار می‌گیرد، اظهار داشت: با توجه به زیبا سازی نمای گنبد در فاز نخست به دیواره ضلع شمالی پرداخته شد.
وی با اشاره به آغاز کارگاه دیگری از عملیات احیا و ساماندهی ضلع شمالی ارگ سلطانیه اضافه کرد: این فاز در راستای آماده سازی محوطه شمالی ارگ سلطانیه به منظور اجرای طرح تغییر ورودی ارگ صورت می‌گیرد.
رازقی با بیان اینکه کارگاه دوم عملیات احیای ارگ سلطانیه 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: این کارگاه نیز در زمان معین به اتمام می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه عملیات احیا و ساماندهی ورودی ضلع شمالی ارگ سلطانیه شامل خاک‌برداری، تسطیح و حذف علف‌های هرز توام با خوانا سازی بخش‌های زیر آوار مانده بخش شمالی دیوار ارگ است، تصریح کرد: بعد از اتمام این مرحله عملیات احیای ضلع شمالی صورت می‌گیرد.
مسئول پایگاه جهانی گنبد سلطانی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در زمینه حفاظت بخش‌های حفاری شده ضلع شمالی ارگ سلطانیه اظهار داشت: در راستای حفاظت از این بخش در مقیاس حفاظت‌ از عوامل محیطی و اقلیمی پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.
وی افزود: بخشی از محوطه حفاری شده ضلع شمالی ارگ که در مسیر حرکت مسافران قرار می‌گیرد برنامه‌های حفاظتی ویژه در نظر گرفته شده است.
رازقی با اشاره به اینکه عملیات فاز نخست احیای ضلع شمالی ارگ علی‌رغم دریافت اعتبار اختصاص یافته شده به اتمام رسید، گفت: این امر موجب توقف کار توسط احیا کنندگان نشد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول