اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و حمایت از تولید معاونت صنایع دستی:

70 درصد مشاغل خانگی مربوط به صنایع دستی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و حمایت از تولید معاونت صنایع دستی کشور بیش از 70 درصد مشاغل خانگی را مربوط به صنایع دستی دانست و گفت: این امر می‌تواند موجب ارتقای اشتغال در سطح جامعه شود.

70 درصد مشاغل خانگی مربوط به صنایع دستی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کامران سبزمیدانی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی توسعه اشتغال و کارآفرینی در صنایع دستی در بیرجند اظهار داشت: بیش از 250 رشته صنایع دستی و زیر مجموعه این امر در سطح کشور وجود دارد.
وی با بیان اینکه صنایع دستی امروز اشتغال خوبی را در سطح کشور داشته است، افزود: بالغ بر 2 میلیون نفر به شکل مستقیم در صنایع دستی فعالیت می‌کنند که به طور غیر مستقیم این افراد به 5 میلیون نفر می‌رسند.
مدیر کل آموزش و حمایت از تولید معاونت صنایع دستی کشور ادامه داد: در راستای ارتقای صنایع دستی در سطح جهان باید سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.
سبزمیدانی از برگزاری 30 همایش مرتبط با صنایع دستی در سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: این همایش‌ها با همکاری مسؤلان استان‌ها صورت گرفته که امروز نخستین همایش ملی توسعه اشتغال و کارآفرینی در صنایع دستی را در خراسان جنوبی برگزار می‌کنیم.
وی با بیان اینکه آموزش صنایع دستی از اهمیت خاصی برخوردار است، ادامه داد: در سال جاری معاونت صنایع دستی با برنامه ریزی‌هایی که کرده کار آموزش را به صورت زیر بنایی انجام می‌دهد.
مدیر کل آموزش و حمایت از تولید معاونت صنایع دستی کشور آموزش طراحی صنایع دستی، بسته بندی در صنایع دستی و اهمیت آن و سرفصل‌های آموزشی صنایع دستی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود را از اقدامات معاونت صنایع دستی دانست که  در دستور کار خود قرار داده است.
سبزمیدانی آموزش شاغلان صنایع دستی را یکی از دیگر اقدامات معاونت صنایع دستی کشور عنوان کرد و اذعان داشت: در بحث صنایع دستی هنرمندان، صنعت‌گران و کسانی که در عرصه صنایع دستی فعالیت می‌کنند باید آموزش‌های لازم را ببینند.
وی با بیان اینکه آسیب‌های حوزه صنایع دستی باید شناسایی و براساس آن آموزش‌ها داده شود، تصریح کرد: این امر سبب ارتقا و گسترش صنایع دستی در سطح جامعه می‌شود.
مدیر کل آموزش و حمایت از تولید معاونت صنایع دستی کشور اذعان داشت: مزیت صنایع دستی در این است که مواد اولیه در دسترس و با قیمت تمام شده پایین دارد اما ارزش افزوده آن بالا است.
سبزمیدانی یکی از حلقه‌های مفقوده در صنایع دستی را سرمایه گذاران، شرکت‌های تعاونی و بخش خصوصی دانست و گفت: معاونت صنایع دستی با همکاری استان‌ها و بخش تعاون ورود پیدا کرده و اتحادیه‌هایی را در این زمینه فعال کرده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول